Filmová režie je řemeslo, které se učí od těch zkušených, říká Milan Cieslar
Během studií na FAMU měl Milan Cieslar možnost pracovat jako asistent režie u Věry Chytilové a Františka Vláčila. „“Dívat se pod ruce těm talentovaným je ta nejlepší škola, vštěpoval jsem to i svým žákům na Filmové akademii Miroslava Ondříčka,“ vysvětluje známý režisér.
Nikdy nechtěl skončit jen u jednoho žánru. Točí historické filmy, pohádky, seriály, filmy pro děti i komedie, které považuje za náročný žánr: „Když se diváci zasmějí tam, kde mají, je to odměna pro režiséra. Když se tak nestane, není nic trapnějšího,“ podotýká Milan Cieslar.
Spolupracoval se skvělými spisovateli a scenáristy, např. Ladislavem Mňačkem, Arnoštem Lustigem a zejména Vladimírem Körnerem. „Cením si skutečnosti, že mě tento velikán českého filmu a literatury k sobě pustil. Nevím, čím jsem si získal jeho důvěru.“ Pracovali společně na filmech „Der Lebensborn – Pramen života“ nebo „Krev zmizelého“, který v seriálové verzi připravili i pro Českou televizi.
Natáčení přivedlo Milana Cieslara mnohokrát do našeho kraje. „Poznal jsem Rychlebské hory nebo Kraličák, místa, kde Vladimír Körner vyrůstal a která důvěrně zná.“ V šuplíku má jeho další text nazvaný „Runa života a smrti“, natáčení náročného projektu je ale zatím v nedohlednu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka