Co na podzim postavili, teď likvidují. Kontrolní testy na dálnici D48 ukázaly, že část silnice nemá potřebnou kvalitu

19. duben 2023 10:01

Zhruba dva a půl kilometrů dlouhý betonový pás nově budované dálnice D48 mezi Bělotínem na Přerovsku a Šenovem u Nového Jičína demolují bagry. Kontrolní testy totiž odhalily, že nemá dostatečnou kvalitu. Stavební firma proto musí betonovou vrstvu vyměnit. Termín dokončení dálničního úseku by to ale ovlivnit nemělo, věří zástupci Ředitelství silnic a dálnic.

„Špatný úsek se vyboural a odváží se pryč,“ říká Jiří Hlavatý – ředitel úseku kontroly kvality staveb Ředitelství silnic a dálnic při pohledu na bagry, které na dálnici D48 bourají na podzim položený cemento-betonový kryt vozovky. Odstraní i vrstvu pod ním. „Spodní vrstva se musí položit znovu a následně se položí ten cementobetonový kryt,“ dodává Hlavatý.

Betonová vrstva se na dvou a půl kilometrovém úseku musí vyměnit proto, že není dostatečně odolná proti chemickému posypu, kterým se cesty v zimě udržují. Odhalily to kontrolní testy. „V okamžiku, kdy je položený beton, tak z toho betonu bereme vzorky a posíláme je do laboratoře. A toto je přesně situace, kdy ta receptura není v pořádku,“ popisuje mluvčí silničářů Jan Rýdl.

Rýdl navíc dodává: „Beton by velmi špatně odolával zimní údržbě a po třech až čtyřech letech by už neměl požadovanou kvalitu. A to nestrpíme. Beton, který tady pokládáme, musí mít životnost kolem 15 let minimálně, spíš 20,“ uvádí.

Beton, který tady pokládáme, musí mít životnost kolem 15 let minimálně, spíš 20.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD

Oprava dvou a půl kilometrového úseku potrvá do začátku června, současně budou dělníci podle silničářů pokračovat v dalších pracích na dálnici.

Chcete mít zprávy (nejen) z vašeho kraje pořád při ruce? Odebírejte Zprávy ČRo Olomouc ve svých podcastových aplikacích Můj Rozhlas, Spotify, Google Podcast nebo Apple iTunes.

Spustit audio