Demolice mostu na ulici Komenského začala. Místní si stěžují na hluk i neohleduplné cyklisty

19. červenec 2018

Demoliční bagry se zakously do mostu Komenského v Olomouci. Pro místní to znamená hluk, prach a dopravní omezení. Stěžují si také na neohleduplné cyklisty.

„Permanentně žijeme s hlukem, musíme mít i v těchto teplých letních dnech stále zavřená okna. Nejvíc si odpočinu v práci,“ říká Zdeňka Tkadlečková, která bydlí přímo na Nábřeží. Aby hluk obtěžoval obyvatele přilehlých ulic co nejméně, slíbilo Povodí Moravy, že pracovat se bude vždy jen do 17 hodin.

Cyklisté mnohdy nerespektují značení a přes lávku přejíždějí

Místo mostu slouží chodcům provizorní lávka. Cyklisté zde mají podle cedulí sesednout z kola, aby chodce neohrožovali a také aby na dřevěných prknech nezpůsobovali další hluk. Tím se ale ne vždy řídí. „Když tam jedou dvě kola, nebo stačí jedno v noci, v tu ránu jsem vzhůru a nejsem sám,“ svěřuje se mi Slavomír Brykner.

Během pár minut, co na lávce stojím, kolem mě projeli tři cyklisté. Žádného se mi s mikrofonem nepodařilo zastavit. Vzápětí u paty lávky disciplinovaně sesedá pan Luděk. Ujišťuje mě, že ví, proč to dělá: „Bydlím tady, a když tudy projíždí kola, dělá to hrozný hluk.“

Město si vyžádá zákazovou značku

Radnice podle písemného vyjádření mluvčího Michala Folty místním pomůže. Přes stavební firmu požádá o standardní dopravní značky se zákazem vjezdu cyklistů. Městští strážníci budou místo častěji hlídat a současně na webových stránkách bude město apelovat na slušné a ohleduplné chování cyklistů v prostoru provizorní lávky.

Město místo cedulí požaduje standardní dopravní značky

Ale zpět k demolici mostu. Hydraulické nůžky ho budou až do poloviny postupně ukusovat přímo z koryta řeky Moravy. Pak se začne se stavbou nového přemostění. Hotovo by mělo být podle mluvčího Povodí Moravy Petra Chmelaře příští rok na podzim.

„Ten most bude především větší a bude přizdvižený tak, aby to koryto mělo dostatečnou kapacitu. To je ten primárná důvod, proč je potřeba tento most, ale také most na ulici Masarykově kompletně zrekonstruovat,“ doplnil Chmelař.

I v tomto případě to znamená zbourání starého a stavbu zcela nového přemostění včetně zpevnění koryta řeky Moravy a vybudování náplavek. Práce by měly skončit v roce 2022.

autor: bam
Spustit audio