Do povodněmi poškozených cest na Jesenicku a Šumpersku vloží letos silničáři několik stovek milionů korun
Na Jesenicku a Šumpersku pokračují opravy silnic poničených loňskou zářijovou povodní. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) letos na rekonstrukce vyčlenilo přibližně půl miliardy korun. Dalších 300 milionů korun na opravy silnic druhých a třetích tříd přidá Olomoucký kraj, který některé větší projekty plánuje dokončit až v roce 2026.
Cesty jsou v některých oblastech i několik měsíců po povodních ve špatném stavu. Karel Bednarský z Vápenné na Jesenicku popsal, že situace mezi Vápenou a Jeseníkem je vážná. „Mezi Vápenou a Jeseníkem to je hodně špatné. Tam by se to mělo pořádně spravit,“ uvedl.
Podobný názor má paní Hana z České Vsi, podle níž jsou některé silnice plné děr a krajnice jsou poničené. Větší problémy podle ní zažívají řidiči na méně frekventovaných silnicích nebo na místních cestách, které povodeň výrazně poškodila. „Nejsou to jenom cesty, co jsou hlavně tady na Jeseník a Českou Ves, ale jsou to i ty boční, co vedou na ostatní vesnice až k polským hranicím,“ popsala.
Z obce Velké Kunětice si na nevyhovující stav cest stěžuje i paní Milena: „Ze Supíkovic do Kunětic, to je katastrofa. Ty cesty jsou celkově ve strašném stavu. Snaží se, co můžou, ale nedá se,“ popsala.
Plány na opravy hlavních tahů
Ředitelství silnic a dálnic v letošním roce plánuje větší opravy na dvou hlavních tazích. Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla se investice zaměří na silnici I/44 v úseku od Domašova, místní části Bělé pod Pradědem, po Mikulovice a na silnici I/60 mezi Pomezím a Vápenou.
„Velmi hrubý odhad nákladů na obnovu, a to včetně rezervy, přesahuje pravděpodobně nějakou půl miliardu,“ uvedl Rýdl. Projektová dokumentace by měla být dokončena během března.
Menší opravy a dlouhodobé plány kraje
Správa silnic Olomouckého kraje, která spravuje silnice druhých a třetích tříd, se letos zaměří především na menší opravy. Podle ředitele této instituce Iva Černého jsou větší rekonstrukce plánovány až na rok 2026. Krajští silničáři zároveň musí práce koordinovat s dalšími investory, aby nedošlo k omezení dopravní obslužnosti v regionu.
„Těch investorů na silniční síti bude více. Abychom mohli stavby realizovat, musí být zachována dopravní obslužnost. Některé stavby půjdou jako první, další pak následně,“ vysvětlil Černý.
Olomoucký kraj na letošní rok vyčlenil z rozpočtu na opravy povodněmi poškozených cest částku 300 milionů korun.
Chcete mít zprávy (nejen) z vašeho kraje pořád při ruce? Odebírejte Zprávy ČRo Olomouc ve svých podcastových aplikacích Můj Rozhlas, Spotify, Google Podcast nebo Apple iTunes.
Související
-
Dřívější dokončení úseků dálnic i opravy silnic. Co chystá hejtmanství ohledně železniční dopravy?
Jedna z nejočekávanějších dopravních staveb v kraji, dokončení posledního chybějícího úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, by měla být dokončená ještě letos.
-
Zprávy ČRo Olomouc
Vše, co byste měli vědět o dění v Olomouckém kraji. Aktuální a ověřené informace vám přinášíme každou hodinu po celý týden.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Expert: Vysídlení Gazy jde proti Ženevské úmluvě i římskému statutu. OSN může skončit v paralýze
-
NATO příliš tlačilo na pilu, chtělo se posunout až na hranice Ruska, zdůrazňuje poslanec Směru Kéry
-
Mladí Češi si 90. léta spojují s Havlem a diskotékami. Chtějí je ve školních osnovách, vyplývá z výzkumu
-
ŽIVĚ: Čeští hokejisté hrají na úvod Švédských her s domácím týmem, Radiožurnál Sport vysílá přímý přenos