Dobrý životopis je takový, který vám zajistí vstup na pracovní pohovor

podnikatelka, manažerka, byznysmenka, pracovní pohovor, dohoda, jednání, zaměstnankyně, nadřízený, podřízená (ilustrační foto)
podnikatelka, manažerka, byznysmenka, pracovní pohovor, dohoda, jednání, zaměstnankyně, nadřízený, podřízená (ilustrační foto)

Nemáte práci a hledáte ji? Jak správně napsat životopis či motivační dopis a jak se připravit na pohovor, radí Jana Čuhlová z olomouckého úřadu práce.

Špatný životopis nás může z výběru vyloučit v prvním kole, proto je potřeba věnovat mu náležitou pozornost. V životopise určitě musí být naše kontaktní údaje (jméno, příjmení, telefon, e-mail, adresa), naše vzdělání a praxe. Všechno to musí být přehledně uspořádané, aby manažer nebo personalista hned našel, co hledá.

V dnešní době už se nepíší celé věty, ale jen odrážky se stručnou a výstižnou informací. Text a použité pojmy musí být obecně známé a srozumitelné, aby si manažer, případně personalista udělal jasnou představu, co kandidát na pracovní místo umí a jestli by danou pracovní pozici zvládl.

„Dobrý profesní životopis je krátký – ideálně na jednu, nejvýše na dvě strany formátu A4. Nepatří do něj žádné negativní informace, ty by vás mohly z výběru vyřadit,“ uvádí Jana Čuhlová, vedoucí oddělení zprostředkování a poradenství Úřadu práce Olomouc.

A jak na motivační dopis a přijímací pohovor? Poslechněte si dnešní poradník.