Dobrý životopis je takový, který vám zajistí vstup na pracovní pohovor

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy podnikatelka, manažerka, byznysmenka, pracovní pohovor, dohoda, jednání, zaměstnankyně, nadřízený, podřízená (ilustrační foto)
0:00
/
0:00

Nemáte práci a hledáte ji? Jak správně napsat životopis či motivační dopis a jak se připravit na pohovor, radí Jana Čuhlová z olomouckého úřadu práce.

Špatný životopis nás může z výběru vyloučit v prvním kole, proto je potřeba věnovat mu náležitou pozornost. V životopise určitě musí být naše kontaktní údaje (jméno, příjmení, telefon, e-mail, adresa), naše vzdělání a praxe. Všechno to musí být přehledně uspořádané, aby manažer nebo personalista hned našel, co hledá.

V dnešní době už se nepíší celé věty, ale jen odrážky se stručnou a výstižnou informací. Text a použité pojmy musí být obecně známé a srozumitelné, aby si manažer, případně personalista udělal jasnou představu, co kandidát na pracovní místo umí a jestli by danou pracovní pozici zvládl.

„Dobrý profesní životopis je krátký – ideálně na jednu, nejvýše na dvě strany formátu A4. Nepatří do něj žádné negativní informace, ty by vás mohly z výběru vyřadit,“ uvádí Jana Čuhlová, vedoucí oddělení zprostředkování a poradenství Úřadu práce Olomouc.

A jak na motivační dopis a přijímací pohovor? Poslechněte si dnešní poradník.