Geologové u Prosenic na Přerovsku zkoumají půdu pro vysokorychlostní trať Moravská brána
Správa železnic zahájila geologický průzkum u Prosenic na Přerovsku. V lokalitě, kudy má v budoucnu vést jedna z větví plánované vysokorychlostní tratě Moravská brána. Investice by měla zrychlit cestování mezi Brodkem u Přerova a Ostravou.
Velká vrtná souprava geologů stojí pod železničním náspem jen kousek od stanice Prosenice. V budoucnu by tu měl vést podchod pod tratí.
Dlouhé duté trubky teď dělníci zavrtávají až do hloubky 15 metrů. „Jádro je ukládáno do metrových vzorkovnic, tak, aby se dalo popisovat, případně posuzovat terénními zkouškami. Z jádra jsou odebírány vzorky pro další laboratorní zpracování,“ ukazuje Josef Víšek, který tady práce řídí.
Jen na 12kilometrové trase mezi Prosenicemi a Brodkem u Přerova chtějí geologové do konce roku provést na pět desítek těchto vrtů. „Teď dokončujeme podrobnou technickou dokumentaci v úseku od Prosenic až do Ostravy, tam už nám běží EIA, a v úseku od Prosenic do Brodku do Přerova aktuálně projektujeme,“ říká Lukáš Tittl ze Správy železnic.
Rychlodráha by měla vést Moravskou bránou do Ostravy souběžně se stávajícím železničním koridorem a dálnicí. Má být dlouhá 65 kilometrů, Správa železnic ji chce začít stavět v roce 2026.
Chcete mít zprávy (nejen) z vašeho kraje pořád při ruce? Odebírejte Zprávy ČRo Olomouc ve svých podcastových aplikacích Můj Rozhlas, Spotify, Google Podcast nebo Apple iTunes.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Expertka: Domácí násilí s rozchodem často nekončí. Je důležité vědět, co může nastat, a připravit se
-
Armádní letecká základna Kbely se chystá vystavit ruské letadlo. Někteří vojáci jsou proti
-
Maximální možný trest. Prokurátoři navrhli Pelicotovi 20 let za znásilňování manželky
-
Německá SPD si zvolila volebního lídra. O hlasy voličů se utká pod vedením Olafa Scholze