Jak se žije s handicapem? S tím se v rámci pÁPÁ hrátek seznamují děti z mateřských škol

20. duben 2017

Chůzi s holí pro nevidomé nebo pohyb na vozíku. I to si zkoušejí děti z olomouckých mateřských škol díky vzdělávacímu programu studentky Univerzity Palackého. Hravou formou jim přibližuje svět hendikepovaných.

Se světem zdravotně postižených seznamuje předškolní děti studentka olomoucké fakulty tělesné kultury Veronika Chvojková.

pÁPÁ hrátky - to je název jejího vzdělávacího programu, který funguje pod hlavičkou univerzitního Centra aplikovaných pohybových aktivit. Navštěvuje s ním mateřské školy v Olomouci. Ti nejmenší se tak hravou formou dozvídají, co to vlastně je zdravotní hendikep a jak se s ním žije.

„Každý program je motivovaný pohádkou. Na tu navazují další aktivity. Děti si mohou vyzkoušet například jízdu na vozíku, nebo hmatem Braillovo písmo,“ popisuje autorka projektu Veronika Chvojková, s čím se děti během pÁPÁ hrátek seznamují.

Také se dozví, že hendikepovaného člověka potkají nejenom na ulici nebo v obchodě, ale může to být třeba i některý z jejich budoucích spolužáků. Projekt tak funguje i jako forma prevence šikany.

PÁPÁ hrátky v praxi

„Děti se naučí chápat, že jsou i lidé odlišní. A dokáží porozumět jejich problémům a potřebám,“ potvrzuje učitelka olomoucké mateřské školy Sedmikráska Elena Látalová.

„Děti jsou nadšené, paní učitelky taky,“ říká Veronika Chvojková a dodává, že o její program je v olomouckých školkách velký zájem.

Na pÁPÁ hrátky zaměřila Veronika Chvojková i svou bakalářskou práci, za kterou v únoru obdržela Cenu rektora Univerzity Palackého.

Projekt PÁPÁ hrátky v praxi
Spustit audio