Jedete na zájezd či dovolenou přes cestovní kancelář? Poradíme, jak vybírat, abyste se nedostali do potíží

21. červen 2022

Co má obsahovat smlouva o zájezdu? Jak zájezd reklamovat? A co dělat, když služby nesplnily to, co máte ve smlouvě a za co jste zaplatili? O tom jsme si povídali s výkonnou ředitelkou Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, Kateřinou Chaloupkovou.

Kateřina Chaloupková ve studiu Českého rozhlasu Hradec Králové

Ze všeho nejdřív Kateřina Chaloupková upozorňuje na to, že při výběru zájezdu u cestovní kanceláře nebo cestovní agentury by měl zákazník jako první vždy žádat předložení certifikátu pojišťovny o pojištění cestovní kanceláře (pořadatele zájezdu) proti úpadku. Jen tak budou zákazníkovy peníze chráněny.

Cestovní kanceláře mají tento certifikát běžně vyvěšen na viditelném místě a zveřejněn na webových stránkách, rovněž tak při nákupu přes internetového prodejce je zákazník informován, jaká CK zájezd pořádá a zda je pojištěna dle zákona.

Když si spotřebitel koupí zájezd u subjektu, který je pojištěn proti úpadku (což musí být ze zákona pouze koncesovaná cestovní kancelář), nemusí se obávat, že by v případě krachu CK zůstal v zahraničí bez pomoci. V případě úpadku CK se o cestujícího ze zákona musí postarat příslušná pojišťovna.

Poslechněte si další dobré rady na téma zájezdy a letní dovolená.

autor: zos
Spustit audio