Lávka pro pěší nad železniční tratí v Olomouci-Hejčíně půjde k zemi. Nahradí ji nový podchod

Frekventovaná lávka přes železniční trať v Olomouci-Hejčíně půjde letos k zemi. Už teď ji město kvůli havarijnímu stavu uzavřelo. Místní si ale i přes zátarasy zkracují cestu přes koleje. Že je to nebezpečné si uvědomují nejen zástupci města, ale také Správa železniční dopravní cesty. Společně teď pracují na alternativě, podchodu pod tratí.

„Nelíbí se mi to, protože tím donutí lidi chodit přes koleje. Ta lávka už je tam od nepaměti. Myslím si, že by to měli řešit jinak,“ zbourání lávky pro pěší se místní rodačce Evě Sedláčkové nelíbí. V úseku několika set metrů totiž lidé nemají jinou možnost, jak trať přejít. „Je to dlouhé a není tam jiný přechod. Musíte jít až k té restauraci na křižovatku, přes celou ulici Na Trati, a tam teprve přejít na druhou stranu,“ dodává.

Jakákoli náhrada by podle ní byla dobrá. Město už na ní pracuje. Chystaná studie má prověřit možnost vybudování podchodu včetně cenové náročnosti. „V místě Václavkovy ulice by měl vzniknout podchod. Je vysoce pravděpodobné, že jsme schopni dosáhnout na dotace ze státního fondu dopravní infrastruktury a že celou stavbu by financovala Správa železniční dopravní cesty. Město se zavázalo, že by připravilo projekt,“ popisuje primátor Antonín Staněk z ČSSD.

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřina Šubová si uvědomuje, že stržením rozpadající se lávky pro pěší mají lidé problém s přechodem regionální trati. „Z bezpečnostního i ekonomického hlediska je nejvhodnější mimoúrovňové křížení prostřednictvím podchodu. My to v tuto chvíli zařazujeme do investičního plánu SŽDC jako prioritní stavbu. V souvislosti s tím oslovila SŽDC město s možností odkupu potřebných pozemků,“ uvedla mluvčí.

Pokud vše půjde podle plánu, do dvou let od stržení lávky by mohli lidé chodit novým podchodem pod železniční tratí.

autor: bam
Spustit audio