Mezi křehkými baletkami jsem vždycky působila jako Xena se širokými rameny, říká choreografka Petra Parvoničová

Petra Parvoničová na zkoušce v Moravském divadle Olomouc
Petra Parvoničová na zkoušce v Moravském divadle Olomouc

Petra Parvoničová patří k našim nejlepším a nejvytíženějších choreografům. „Jsem živel, narozená ve znamení střelce, zlobím,“ přiznává s úsměvem

Genetické taneční dispozice neměla po kom získat. Maminka je instrumentářka, tatínek revizní technik elektřiny. „Skvěle mě podporovali už od konzervatoře.“ Do Prahy odešla Petra Parvoničová už v 11 letech. „Škola trvala 8 let, měli jsme ji od pondělí do soboty, nestačila jsem zdivočit.“

Je přesvědčená, že na její kariéru měli vliv lidé, které potkala, především sólista baletu Petr Čejka a Leona Qaša Kvasnicová, která ji kompletně přetvořila a udělala z ní univerzálního tanečníka. A taky muzikálový režisér Petr Novotný, který jí dává hodně příležitostí.

Petra Parvoničová žije v Plzni, odkud vyráží do divadel v Praze, Ústí nad Labem, Liberci, Pardubic nebo Olomouci. Tady spolupracovala s činohrou na Starcích na chmelu a operetou na Orfeovi v podsvětí. „To jsem vstávala denně ve tři ráno, ale stálo to za to“ směje se.

Říká, že krásu našla ve workshopech v zahraničí, kde se učí různé taneční styl. Byla třeba v Itálii, Francii, Španělsku, USA. Do New Yorku se zamilovala. „Kulturně mě to město pohltilo.“ Přiznává, že dostávala hodně na zadek, ale brala to jako motivaci. Má co předávat žákům ve vlastním studiu Dance Center Petry Parvoničové.