Mezi Olomoucí a Drahanovicemi budou jezdit první dvě modernizované vlakové soupravy Stadler, další přibudou po vyřešení komplikací s jejich modrenizací

11. únor 2020

Na trati mezi Olomoucí a Drahanovicemi se nejpozději v pondělí 17. února svezou cestující moderními vlaky Stadler. Do provozu České dráhy pošlou první dvě soupravy, v následujících letech by jich na Hané, ale i na Jesenicku, mělo jezdit dvanáct. Dopravce při uzavíraní smluv s olomouckým hejtmanstvím slíbil jejich modernizaci, narazil ale na problémy při výběrovém řízení firmy, která ji provede. 

Strojvedoucí právě pomalu rozjel jednu ze dvou opravených souprav Stadler. Moderní vlaky od příštího týdne budou jezdit na Hané. „Technická stránka celého vlaku je někde jinde, co se týče odpružení. Jsou tu velké prostory, které umožňují přepravu hendikepovaných a kolařů, krajní části jsou vybaveny pásy, aby se dalo kolo připnout,“ popisuje náměstek hejtmana Jan Zahradníček z hnutí ANO.

Z dvanácti objednaných vlaků zatím dopravce dodal dva, které po nevydařeném výběrovém řízení, opravil vlastními silami. „V tuhle chvíli se bavíme o tzv. low-cost variantě, kdy jsme vozidlo v zásadě připravili takovým způsobem, aby mohlo procházet po dobu dvanácti měsíců zkušebním provozem,“ vysvětluje Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah.

„Je to právě proto, že v loňském roce České dráhy vypsaly výběrové řízení, které následně muselo být zrušeno, protože nikdo z potenciálních uchazečů ve finále neprojevil své služby nabídnout,“ dodává Kraus.

Podle Zahradníčka to bude mít dopad na smlouvy s dopravcem. Ceny v nich byly nastaveny s tím, že budou využívány soupravy Stadler. „V pondělí budu informovat v pondělí na zastupitelstvu o tom, jaké dopady to bude mít pro České dráhy. Určitě dojde ke snížení kompenzace. Pro letošní rok určitě, a dál záleží, jak to bude vypadat,“ dodal Zahradníček.

autor: tas
Spustit audio