Mezi stanicemi technické kontroly jsou rozdíly. Nejpřísnější je v Šumperku

00697022.jpeg
00697022.jpeg

Průměrně každé desáté vozidlo neprojde v Česku technickou kontrolou. Vyplývá to z průzkumu datových analytiků Českého rozhlasu. Ti zároveň zjistili, že mezi jednotlivými stanicemi existují značné rozdíly. Statisticky nejpřísnější STK našli v Šumperku. Potvrzení o technické způsobilosti tam loni dostaly jen zhruba tři čtvrtiny aut.

Měření emisí je v šumperské stanici technické kontroly úkon, při kterém auta často kontrolou neprojdou. Technik této stanice si relativně vysoký počet opakovaných kontrol vysvětluje jednoduše. Je za ním prý zodpovědnost a důslednost. 

Mapa STK 2018

„Prostě děláme to, co máme. Byla tu kontrola a dostali jsme pokuty za nějaký počet neprovedených kontrolních úkonů. Tak jsme si řekli, že peníze nemusíme nosit do Prahy, když je můžeme nosit domů. Proto máme tak vysokou nepropustnost.

Stejné město, vedlejší ulice, opět stanice technické kontroly. Tady ovšem kontrolou podle statistik projde přes 90 procent vozidel. Podle majitele Petra Nevařila je důvodem velkého rozdílu odlišná klientela.

„To vedlejší estékáčko bylo první v republice, to je tam snad pětatřicet let. Podle mého názoru tam jezdí ze zvyku ti starší. A ke mně spíš mladší,“ říká Nevařil. Statisticky nejméně přísná stanice technické kontroly je podle datové analýzy Českého rozhlasu v Praze Stodůlkách. Z aut, které tam loni přijely na pravidelnou technickou prohlídku, bylo způsobilých skoro 99 procent.

Spustit audio

Související