Místo lávky stojí u trati poblíž Hejčína plot. Lidé ho ale prostřihli a přes koleje chodí dál

1. červenec 2018

Vedení Olomouce nechalo před nedávnem strhnout lávku přes železniční trať nedaleko Hejčína a místo oplotila. Lidé už ale plot prostřihli a přes koleje přebíhají dál. Zkracují si tím cestu do centra města. Obyvatelé okolních ulic dokonce sepsali petici za obnovení lávky. Zničený plot město pravděpodobně opravovat nebude, plánuje stavbu podchodu.

„Tady to je prostě nejkratší k magistrátu i do města, teď je celá ta čtvrť odříznutá,“ říká pan Karel, který bydlí naproti trati, a čte si text petice, který visí na zbytku plotu. Vrátil se po třech týdnech z dovolené a nestačí se divit. Město mezitím zbouralo lávku, oplotilo celý pozemek a lidé si už stihli cestu zpřístupnit prostřižením plotu. „Předpovídám, že – nebudu to já – to bude ještě několikrát zničené, prostříhané,“ dodává pan Karel.

Přes koleje přebíhá také žena se zlatým retrívrem. „Nechodím tudy pravidelně. Teď jsem šla jedné paní vyvenčit psa, bydlí tady a říkala mi, že to někdo prostříhala a můžu projít, proto jsem šla. Já si myslím, že ti lidi už jsou tak naučení, že ať je tu lávka, nebo ne, stejně přes tu trať budou chodit,“ říká.

Plot radnice opravovat nebude

Olomoucký magistrát o zničeném plotu ví. Opravovat ho ale podle náměstka primátora Aleše Jakubce zvoleného za TOP09 pravděpodobně nebude. „Neumím si představit, že bychom tady soupeřili z veřejností, každým okamžikem ten plot obnovovali a někdo ho zase rozstříhal. Každý, kdo tudy prochází, si musí uvědomit, že je tu na svou vlastní odpovědnost,“ uvedl náměstek.

Petice za obnovení pěší lávky v Olomouci-Hejčíně visí na plotě, který měl zabránit v přebíhání trati

Magistrát k trati zřejmě umístí výstražné značky. Zároveň jedná se správcem železnice o nové podobě přechodu. Podle Jakubce je jedinou možnou variantou podchod pod tratí. „Tato studie je hotová, už ji mám u sebe a budu teď s touto studií podchodu seznamovat radu města a následně SŽDC, která by měla podle domluvy tento podchod realizovat se stoprocentním krytím z dotací ze státního fondu dopravní infrastruktury,“ dodává s tím, že jednání jsou teprve na začátku a tak není jisté, že podchod vůbec vznikne.

autor: tas
Spustit audio

Související