Mladé slepice jdou na dračku. Doteď byly nedostatkovým zbožím

4. květen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Prodej slepic farmy Jezernice na Přerovsku

Mezi nedostatkové zboží letošního jara patří slepice na chov. Vládní opatření je totiž v minulých týdnech majitelům farem nedovolovala rozvážet k prodeji. Po rozvolnění dohání, co se dá. Například pracovníci farmy z Jezernice na Přerovsku denně nakládají do aut několik tisíc kuřic.

„Tento konkrétní typ je hnědá slepice,“ říká majitel slepičí farmy Josef Zemánek s tím, že zákazníci u slepic řeší hlavně jejich barvu. Ukazuje při tom tisíce mladých slepic, které jeho zaměstnanci právě nakládají do přepravek a na korbu nákladního auta. Rozváží je po celé republice. Letos jich už prodal o třetinu více, než za celý loňský rok.

„Kromě těhle hnědých můžeme nabídnout ostatním zákazníkům podle barevnosti jinou škálu slepic, například černou, kropenatou, modrou, či bílou. Vždycky záleží na tom, jaký zákazník preferuje barevnost skořápky u té slepice,“ říká chovatel.

Za volantem je Josef Zemánek teď i o víkendech. Kvůli uzavření okresů je totiž produkce zpožděná zhruba o tři týdny. „Zájem je obrovský, protože lidé seděli doma a čekali, kdy si budou moci slepice koupit,“ vysvětluje Zemánek. Potvrzuje to i fronta zájemců, která se tady na prodejním místě tvoří. Jsou to drobní chovatelé, kteří si sem přijeli sami vybrat. Jedním z nich je i Zdeněk z nedaleké Skaličky. „Mám deset už odsud, ale ty už jsou za zenitem, tak si doplním,“ říká pan Zdeněk. Přijel si sem prý i pro kohouta.

Slepice si ale podle Josefa Zemánka tady teď často kupují i úplní chovatelští nováčci. „To je i trend pro mladé lidi, protože i mladí lidé se začínají zajímat o chov komerčních nosnic, kdy si chtějí pořídit řádově třeba pět, tak, aby byli soběstační v produkci vajec.“ Naprosto přesvědčivě Zemánek tvrdí, že domácí vajíčka budou čím dále větším trendem i do budoucnosti.

autor: kra
Spustit audio