Na náhradu nebezpečné lávky přes železniční přechod v olomoucké Václavkově ulici si lidé počkají

Demolice pěší lávky nad kolejemi v Olomouci-Hejčíně
Demolice pěší lávky nad kolejemi v Olomouci-Hejčíně

Zdemolovanou nebezpečnou lávku přes železniční trať v olomoucké Václavkově ulici nahradí podchod. Lidé si na něj ale budou muset počkat. Vedení města a správci železnic začínají vyjednávat o dotaci na stavbu za zhruba 20 milionů korun. Lidem ale most chybí už teď a nebezpečně přecházejí přes koleje.

„Byla to nejkratší spojka z této části do centra města,“ říká paní Alena Marečková, které zdemolovaná lávka přes regionální železniční trať chybí. A tak podobně jako řada dalším místních obyvatel riskuje a přechází trať přes koleje.

A tak město vyjednává se správcem železnice o náhradě. Podle mluvčího Michala Folty by obnovení lávky bylo příliš drahé. Železniční přechod zase komplikovaný.
„Ten úrovňový přechod by musel být vybaven světelným signalizačním zařízením, které by muselo být propojeno až s hlavním nádražím, což stavbu značně prodražuje,“ upřesňuje Folta.

Navíc by výstražné semafory hlukem obtěžovaly lidi z nedalekých domů. A tak ve hře zůstává podchod. Teď primátor Miroslav Žbánek z ANO společně s regionálním ředitelem Správy dopravní železniční cesty bude žádat o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury. „Město na to své vlastní prostředky nemá a ani mít nebude. Nebudu občanům slibovat, že investici v řádech desítek milionů korun postavíme, když se nám rozpadají jinde koleje a ulice. Je to stavba, která je pod provozovanou kolejí, takže to není nic jednoduchého,“ přibližuje primátor.

Termín tak zatím není jasný. Kovová lávka nad frekventovanou železniční tratí fungovala od roku 1984. Kvůli havarijnímu stavu ji město v roce 2017 uzavřelo a o rok později zdemolovalo.