Na Prostějovsku se loni nejčastěji bouralo na kruhových objezdech i přehledných křižovatkách

25. leden 2016

Kruhové objezdy v Prostějově, dálnice D46 nebo hlavní tah z Prostějova na Konici přes Kostelec na Hané. To jsou místa, kde řidiči v loňském roce na Prostějovsku nejčastěji bourali.

Podle policie i odborníka na dopravu za nehody často může neopatrnost řidičů.

„V minulém roce se hodně bouralo na rychlostní komunikaci R46. To souviselo s četnými uzavírkami. Jedno z takových míst,kde v loňském roce bylo nehod opravdu hodně, je křižovatka na kraji Vrbátek. Další problematickou lokalitou je celý tah na Konici přes Kostelec,“ říká mluvčí prostějovské policie František Kořínek.

Prostějov se stává městem kruhových objezdů. Je jich hodně a plánují se další.

„Co se týká nehod na kruhových objezdech, tak těch jsme v minulém roce zaznamenali docela dost. Většinou šlo o nehody bez závažných následků, nicméně jsme zaznamenali jednu smrtelnou nehodu cyklisty,“ dodává Kořínek.

Příčiny většiny nehod vysvětluje dopravní expert Miroslav Charouz: „Je to jednoznačně neohleduplnost, nedodržování bezpečnostních předpisů. Jestliže je někde snížená rychlost a já tam jedu rychleji, nedávám tomu druhému možnost, aby se rozhlídnul, aby včas reagoval. Proto tam jsou většinou dost často, jak se lidově říká ´velké rány´.“

Vysvětluje i nehody na kruhových objezdech.

„Řidič si musí uvědomit, že je sice v karoserii, ale ta mu zároveň brání ve výhledu. Cyklista, který jede po okružní křižovatce, by se měl vždycky rozhlížet a snažit se navázat oční kontakt, aby zjistil, jestli ten řidič o něm vůbec ví,“ říká Charouz.

Policie díky statistice některé z křižovatek může opatřit dalším dopravním značením.

autor: tas
Spustit audio