Nebezpečná dálniční křižovatka na D46 u Olšan u Prostějova je opravena a průjezdná

Dálniční křižovatka u Olšan
Dálniční křižovatka u Olšan

Dlouhé kolony na dálnici D46 u Olšan u Prostějova jsou minulostí. Silničáři po víc než roce dokončili opravy mimoúrovňové křižovatky. Úsek je již částečně zprovozněn, všechny bílooranžové kužely definitivně odstraní v sobotu.

Slavnostní otevření dálniční křižovatky u Olšan u Prostějova

Těžko se dalo na dálnici najíždět, ta protihluková stěna nám také ulehčí,“ shrnuje nezávislý starosta Olšan u Prostějova Milan Elfmark hlavní důvody oprav mimoúrovňové křižovatky na dálnici D46. Nebezpečné místo teď definitivně zmizí z dopravní mapy České republiky.

„Dálniční křižovatka v Olšanech byla postavena v roce 1975 bez připojovacích pruhů pouze s klínovými odklony, navíc ve směrovém oblouku. Jak narůstala intenzita dopravy, stávalo se toto místo velice nebezpečným. Křižovatka začala být experty označována jako nejnebezpečnější dálniční křižovatka v celé České republice,“ vysvětluje ředitel olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

„Nejsložitějším úkolem pro nás byla demolice nevyhovujícího mostu, kterou se nám podařilo za úplné uzavírky dálnice během jedné noci zvládnout. Most byl masivní, bylo to pro nás rganizačně i technologicky náročné, ale podařilo se,“ dodává Smolka.

Stavba trvala 16 měsíců a stála více než 100 milionů korun. Přinesla řadu problémů především řidičům. Ve zúžení se totiž tvořily kolony.

„Komplikace to byly vždycky, když se objevil nějaký nezodpovědný řidič a něco na té dálnici provedl. To se hned zvedl provoz v obci,“ dodal Elfmark. Kromě mostu silničáři postavili také připojovací a odbočovací pruhy. Po těch se řidiči poprvé projedou už dnes. Poslední dopravní kužely silničáři odstraní v sobotu.