Nemocní nejsou, do školy přesto nechodí. V některých základních školách řeší problémy s docházkou žáků

22. leden 2022

Někteří ředitelé základních škol z Olomouckého kraje řeší problém s rodiči, kteří neposílají po skončení distanční výuky své děti pravidelně do lavic. Absence se negativně odráží na znalostech školáků. Ti proto musí počítat, že je pololetní vysvědčení nepotěší.

„U nás je klasické rozdávání pololetního vysvědčení, dává se výpis vysvědčení,“ říká Petra Rubáčová, ředitelka prostějovské základní školy Dr. Horáka. „Na děti, které budou v karanténě, bude ten výpis čekat tak dlouho, než se do školy vrátí,“ dodává.

Některé děti ale jejich vysvědčení podle ředitelky nejspíš nepotěší, důvodem jsou jejich horší znalosti. „Nůžky se distanční výukou a koronavirovou krizí rozevřely,“ míní Rubáčová.

„Nůžky se distanční výukou a koronavirovou krizí rozevřely.“
Petra Rubáčová, ředitelka prostějovské základní školy Dr. Horáka

Dětem, které mají s učením problémy, škola stejně jako jiné nabízí doučování, problém podle ředitelky je, že na něj žáci nechodí. A často ani na běžné vyučování. „Mnozí do školy nechodí, máme s tím problém. Na začátku pandemie děti totiž měly od ministerstva možnost si vybrat, jestli do školy budou, nebo nebudou chodit. A někteří v tomto režimu jedou do dneška. Pracně jim vysvětlujeme, že dnes už není na výběr a že do školy chodit musí,“ konstatuje Rubáčová.

Nejde o problém jedné školy. „V letošním pololetním vysvědčení se odráží to, že někteří žáci měli velké výpadky ve vzdělávání. Pravidelnost dětem chybí a někteří rodiče je podporují v tom, že nechodí do školy,“ potvrzuje Marcela Melková, ředitelka základní školy v Určicích na Prostějovsku.

Vedení školy to řeší odložením klasifikace. „Nebudou hodnoceni teď v pololetí. Využíváme školského zákona a prodlužujeme to s tím, že tito žáci budou hodnoceni po měsíci nebo po dvou, aby zvládli výstupy tak, jak jsme požadovali,“ vysvětluje Melková.

autor: tas
Spustit audio