Nové mosty pomohou ulevit dopravní situaci v Přerově. Znovu spojily město s částí Dluhonice

Slavnostní otevření mostů u Dluhonic
Slavnostní otevření mostů u Dluhonic

Růžový a tyrkysově modrý. Takové barvy mají konstrukce nových mostů, které po roce výstavby znovu spojily Přerov s místní částí Dluhonice. Řidičům mají pomoct v dopravně přetíženém městě.

Řidiči v Přerově znovu můžou jezdit po železničních mostech, které spojují Přerov s místní částí Dluhonice.  Ty původní město muselo demontovat kvůli jejich havarijnímu stavu. Stavba nových přišla na 90 milionů korun. Město z devadesáti procent podpořil stát.

Petr Kopa přesně rok řídil stavbu dluhonských mostů. Teď už jsou kompletně dokončené. „Stavba proběhla podle plánu bez větších zádrhelů,“ říká s pocitem zadostiučinění při odstraňování značek zákazu vjezdu z příjezdových cest.

Nejnáročnější podle něj bylo odstranění starých mostů a následná montáž nových ocelových konstrukcí. Každá váží 64 tun. Vedou nad hlavním moravským železničním koridorem.

Ve směru na Olomouc trať překlenula zářivě modrá a ve směru na Ostravu sytě růžová konstrukce. „Barevné kombinace mostů nám oživily celou lokalitu,“ vysvětluje Zdeněk Dostál z přerovského magistrátu.

Konec objížděk

Zrušení uzavírek a zprovoznění mostů vítají především lidé z nedalekých Dluhonic. Téměř rok totiž při cestě do města museli jezdit po objížďkách. „Je pravda, že autobusy byly zpožděny, museli jsme stát v kolonách v Předmostí nebo na Dlážce,“ popisují dosavadní situaci paní Petra s panem Stanislavem.

Dle slov radního Tomáše Navrátila (ANO) byla oprava dluhonských mostů pro Přerov strategicky důležitá. Už na jaře má totiž začít stavba průtahu městem. „Už probíhá výstavba mimoúrovňového křížení. Od jara by měla nastat uzavírka Polní ulice a právě bez dluhonských mostů bychom nebyli schopni Přerov obsluhovat,“ dodává.

Město proto už teď intenzivně jedná s investorem i dopravní policií a společně připravují podrobný plán objížděk a uzavírek, které tady na řidiče v příštím roce čekají.