Olomoucká Veteran Arena se letos může pochlubit luxusním vozem, v němž se proháněl Vlasta Burian
Milovníci historických vozů můžou po zimní pauze opět zamířit do jednoho z největších muzeí historických vozidel v Česku, do Veteran areny v Olomouci.
Jako jediné na světě se může pochlubit sbírkou automobilů značky Wikov. Mezi exponáty muzea ale patří i Pragovka Jana Masaryka, Tatra Hugo Hasse a letošní chlouba, automobil Vlasty Buriana ve stylu artdeco.
V muzeu jsou kromě naleštěných historických automobilů i sbírky historických motorek.
Zhruba 90 procent exponátů z olomoucké Veteran areny je pojízdných. Ročně muzeum historických vozidel navštíví průměrně 20 tisíc lidí, třetina z nich ze zahraničí. Nejčastěji z Polska, Holandska či Velké Británie.
Jaký příběh má za sebou auto, v němž jezdil Vlasta Burian? I to se dozvíte, když si pustíte kompletní reportáž v přiloženém audiu výše.
Chcete mít zprávy (nejen) z vašeho kraje pořád při ruce? Odebírejte Zprávy ČRo Olomouc ve svých podcastových aplikacích Můj Rozhlas, Spotify, Google Podcast nebo Apple iTunes.
Související
-
Vlasta Burian: životní příběh krále komiků
Setkání s legendou českého humoru dvacátého století Vlastou Burianem. Jeden z našich nejpopulárnějších herců byl zároveň komikem, zpěvákem a kabaretiérem.
-
Co v Bohémě nebylo: Vlasta Burian miloval rozhlas, a ten mu...
Legendární filmové role z dob první republiky, pak pronacistický skeč v rozhlase, a po válce... odumírající talent. Jako by skeč Hvězdy nad Baltimore rozpůlil život...
-
Legendární komik Vlasta Burian zažil vrcholy i pády. Když mu zakázali vystupovat, škrábal brambory
Dnes má výročí komik, který byl ve dvacátých a třicátých letech minulého století filmovou hvězdou první velikosti. Pokud tipujete Vlastu Buriana, trefili jste do černého.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Psychologům na Slovensku hrozí zákaz politických projevů. Návrh podala sestra premiéra Fica
-
Izrael obnoví boje, pokud Hamás do soboty nepropustí další rukojmí, řekl Netanjahu
-
Uhelný průmysl v ruské Kemerovské oblasti je na hraně bankrotu. Důvodem jsou čínská cla
-
Od technologických firem nelze čekat samoregulaci. Na AI zatím příliš nevydělávají, míní Holý