Operátoři linek důvěry jsou na konci roku v permanenci. Máte problém? Nebojte se jim ozvat

27. prosinec 2022 16:19

Pracovníci linek důvěry se nezastaví ani o Vánocích. Nejčastěji se na ně v tomto období obracejí lidé kvůli pocitu osamění nebo špatným osobním vztahům. Další nápor krizoví interventi očekávají mezi svátky a po Novém roce.

Čtěte také

„O Vánocích se hodně řeší osamělost, během pololetí ve škole nám do chatu často píšou děti,“ ukazuje interventka Tereza z olomoucké iPoradny. Na chatu a také krizové telefonické lince je připravená pomoci lidem, kteří ji kontaktují.

Dospělí více využívají telefonický kontakt, děti a mladiství preferují chat. Pomoc obecně častěji vyhledávají ženy. „Volají nám osoby, co mají třeba duševní onemocnění, že mají depresivní stavy. Pracujeme například s dechem, aby se zklidnili. Často řešíme sebevražedné myšlenky, sebepoškozování, vztahové záležitosti,“ dodává Tereza.

„Pracujeme například s dechem, aby se zklidnili.“
Interventka Tereza z olomoucké iporadny

Podle vedoucí olomoucké linky důvěry Dany Kroutilové počty volajících a chatujících každoročně stoupají. „Narostlo to zhruba o 250 kontaktů oproti loňskému roku. Kontaktů máme za rok zhruba 3 600. A to ještě není konec roku, takže to naroste,“ uvádí Kroutilová.

Větší nápor na linky důvěry jejich pracovníci ale očekávají zejména po svátcích a se začátkem nového roku. „Nárůst přichází mezi svátky a v lednu. Lidé řeší, že spolu už opravdu nechtějí být a s novým rokem chtějí udělat nový krok,“ přibližuje Jarmila Kubáňková z organizace Cesta z krize.

Na linky důvěry se mohou lidé obrátit anonymně a zdarma.

Chcete mít zprávy (nejen) z vašeho kraje pořád při ruce? Odebírejte Zprávy ČRo Olomouc ve svých podcastových aplikacích Můj Rozhlas, Spotify, Google Podcast nebo Apple iTunes.

Spustit audio

Související