Oprava nádraží v Olomouci jde do finále. Nástupiště budou cestující využívat už v srpnu

16. červen 2015

Nové eskalátory, přehlednější informační systém i rychlejší odbavení nabídne cestujícím zrekonstruované hlavní nádraží v Olomouci. Oprava má po téměř dvou letech skončit v srpnu. Rekonstrukce celé železniční stanice Olomouc včetně části pro nákladní dopravu bude stát zhruba dvě miliardy a hotová bude příští rok v létě.

„Zhoršené podmínky při příchodu na nástupiště nebo že je na nástupišti spousta lidí. Plus určitě do budoucna, že to tady bude hezké. A bude i jednodušší cesta na nástupiště díky eskalátorům,“ dává dohromady plusy a minusy rekonstrukce olomouckého nádraží studentka Katka.

Mezitím finišují práce na prvním nástupišti. Z nákladních vlaků sypou dělníci štěrk přímo do kolejiště a upravují povrch. Václav John z olomoucké pobočky Správy železniční dopravní cesty zatím vykresluje nejbližší budoucnost.

„Osmého července dojde ke zprovoznění jedna a jedna A nástupiště, současně eskalátorů na jednotlivá nástupiště kromě pátého. Dojde ke krátkému uzavření přístupu eskalátorů do haly. A návazně na to, nejpozději do konce srpna, bude zprovozněna celá část osobního nádraží pro veřejnost,“ popisuje.

Rekonstrukce olomouckého hlavního nádraží začala předloni na podzim. A nejen řediteli stavby Marcelu Navrátilovi leckdy a v lecčems zamotala hlavu.

„Olomouc je jedna z nejstarších stanic v republice a historie se podepsala na množství inženýrských sítí, kabelových tras, které se nacházejí v zemi. Ty nám komplikovaly všechny zemní práce. V neposlední řadě to bylo také zakládání, kde v Olomouci je poměrně vysoko hladina spodní vody, a v takovém prostředí založit například tubu z podchodu je problém,“ vysvětluje.

Oprava hlavního nádraží v Olomouci jde do finále

Podle sociálnědemokratického hejtmana Jiřího Rozbořila se opravou zvýší cestujicím komfort. Navíc bude vyhovovat i plánované integraci dopravy. Dokonce by olomouckým nádražím mohly projíždět i tramvaje, třeba až do Senice na Hané.

„Elektrifikace trati na Horku a dále na Senici by byla přeřazena do příměstské hromadné dopravy a navazovala by právě na tramvaje, které jezdí po městě,“ naznačuje.

autor: bam
Spustit audio