Ostýchavější jsou při tanci muži, vypozorovala choreografka Eva Vajsová

Nemyslete na to, jak budete při tanci vypadat. „Snažte se uvolnit, poddat se hudbě,“ radí Eva Vajsová. V každém člověku je podle ní nějaký přirozený pohyb.

Rodina Evy Vajsové žila v srbské Vojvodině, na Dolnej Zemi, kde se daří slovenské menšině držet tradice, působí tu řada folklorních souborů. „Moc ráda vzpomínám na prázdniny ve vesničkách Báčský Petrovec, Kulpín, Hložany,“ dodává. Slovenština je tam prý archaická, jsou v ní cítit vlivy srbské, německé a maďarské.

Z inscenace Boží mlýny (uprostřed Vendula Nováková)

Tančit začala v krásném slovenském městečku Skalice, které je protkané folklorem, kam se i s rodinou přestěhovala. Vystudovala konzervatoř, nastoupila do slavného SLUKU, Slovenského ludového uměleckého kolektivu. Vypracovala se na sólistku.

„Stále jsem s nimi v kontaktu, když si s něčím nevím rady, vím, že mi jejich odborníci poradí,“ říká specialistka na slovenské a maďarské lidové tance Eva Vajsová, která v současnosti učí na ostravské konzervatoři. S činoherci Moravského divadla aktuálně pracovala na choreografii v představení Boží mlýny.

autor: voj
Spustit audio