Priority olomoucké radnice do roku 2026: snížit zadlužení či převzít vodohospodářskou infrastrukturu

14. únor 2023 09:49

Olomoucká radniční koalice zveřejnila své programové prohlášení do roku 2026. Zaměřit se chce na dopravu, přípravu stavby další etapy tramvajové trati na sídliště Nové Sady, plánuje provést změny v placeném parkování, rozšířit zelené plochy, a taky šetřit.

„Teď máme zadlužení 1,6 miliardy a řekl jsem, že víc než 500 milionů bychom byli schopni splatit. Čili bychom se dostali k 1,1,“ plánuje postupné snižování dluhu města náměstek primátora Otakar Bačák z hnutí Společně.

V roce 2025 chce také město převzít provoz části městské vodohospodářské infrastruktury a postupně tak provozovat celou vodohospodářskou infrastrukturu, distribuci a prodej vody. „V roce 2025 bychom měli převzít tzv. velkou vodohospodářskou infrastrukturu, což jsou prameniště. A v roce 2030, po skončení smlouvy s Moravskou vodárenskou, by se to mělo týkat veškeré infrastruktury města,“ dodává Bačák.

Co bude se zimním stadionem?

Dlouho diskutovaným tématem je i oprava nebo vybudování nového zimního stadionu. Radní si vyberou ze tří variant. „Téměř za miliardu rekonstrukce stávající plecharény a výstavba druhé ledové plochy anebo spolufinancování a investičního projektu soukromého investora na Velkomoravské. Ani jedna z těchto variant nebyla při koaličních jednáních a také jednání rady vyloučena,“ říká primátor Miroslav Žbánek z hnutí ANO.

Koalice chce také pokračovat v projektové přípravě další etapy tramvajové tratě na Nových Sadech a páteřní tratě opravovat. „Měla by proběhnout oprava na Brněnské a začne projekční příprava Palackého, Litovelská,“ uvádí Tomáš Pejpek z hnutí ProOlomouc:

Opoziční Major vidí nedostatky v nové parkovací politice

Podle opozičního zastupitele ze seskupení SPOLU Martina Majora je programové prohlášení sice rozsáhlé ale příliš obecné. Souhlasí se snižováním dluhu, v oblasti dopravy má ale k některým bodům výhrady. Například k nové parkovací politice. „Je krásné, že zavedeme zóny na téměř celém území města. Nicméně auta pracujících lidí v Olomouci, kteří sem každé ráno přijedou, se budou skladovat v těch částech města kde, parkovací zóna nebude. Pokud se nepostaví nějaký velkokapacitní objekt pro parkování, tak to téma bude neustále,“ myslí si Major.

Programové prohlášení obsahuje také plány na modernizaci městské hromadné dopravy. Kromě obnovy vozového parku budou radní pokračovat v přípravě stavby nového depa.

Chcete mít zprávy (nejen) z vašeho kraje pořád při ruce? Odebírejte Zprávy ČRo Olomouc ve svých podcastových aplikacích Můj Rozhlas, Spotify, Google Podcast nebo Apple iTunes.

Spustit audio