Programovat roboty se ve Volfarticích na Českolipsku učí děti od mateřské školy

Volfartická spojená mateřská a základní škola investuje do nejnovějších vzdělávacích pomůcek, které děti seznamují s moderními technologiemi. Byli jsme se tam podívat.

Čtěte také

Nástup robotiky a umělé inteligence nabral v posledních letech nebývalé tempo. Snaží se tomu přizpůsobit i školství. Širší zapojení informatiky do vzdělávacích plánů se od současného školního roku dostalo povinně do vzdělávacích plánů.

Ve spojené mateřské a základní škole ve Volfarticích na Českolipsku byl redaktor Jiří Jelínek a páťáci Amálie, Dominika, Marek, Václav a Adam mu ukázali, jak vypadá výuka se zapojením moderních technologií:

„Zapneme vláček, jednou za čas se musí nabít, teď ho máme zapnutý. Většinou experimentujeme. Zkoušíme, co to asi je. Tady máme takové příkazy., Zelená značí zrychlení, červená zastavit. Aby vlak ten příkaz přijal, musí tam být bílé políčko,“ vysvětlili. Čím víc různě barevných obdélníčku na dráhu položí za sebou, tím déle vlak stojí, nebo naopak zrychluje.

„Moderní technice se rozhodně nevyhnou, takže my už s ní děti seznamujeme od útlého věku, aby se toho nebály a byly na to připravené“ popsal projekt ředitel Mateřské a ZŠ Volfartice Jakub Myška.

Ve škole používají i takzvaný WEX bot. „Už děti ve školce ho pomocí tlačítek mohou ovládat, například naprogramovat trasu, kterou robůtek má urazit,“ dodal ředitel s tím, že základní programování robotů u nich zvládají i menší děti.

Lákalo by děti v budoucnu programovat opravdové vlaky, nebo jinou technologii? A jak si s programováním robotů ve škole poradil redaktor Jiří Jelínek? Poslechněte si reportáž.

Spustit audio

Související