Rychlostní silnice R46 z Olomouce do Prostějova se změní na dálnici

Dálnice D1

Takzvaná Hanácká dálnice z Olomouce do Prostějova se od ledna stane dálnicí skutečnou. Ale jen formálně. Stotřicítka se na ni nevrátí. Stejně jako dosud budou muset řidiči v některých úsecích zpomalit na 110 a v zatáčkách dokonce na 90 kilometrů v hodině.

„Ta změna na dálnici souvisí s tím, že jsme obecně zrušili kategorii rychlostních silnic, aby to bylo pro motoristy bylo přehlednější, abychom celou tu dálniční síť měli ucelenou a měli ji označenou tím symbolem D,“ vysvětluje mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Právě řidiči ale nové označení v případě silnice R46 považují za matoucí. Rychlostní omezení na ní totiž zůstanou.

„Myslím si, že devadesátka na dálnici by určitě být neměla, že to potom není dálnice. Ta by měla splňovat určité parametry. Řidiče to určitě bude mást, že tam budou chtít jet stotřicítkou jako na dálnici a devadesátka tam prostě nepatří,“ myslí si řidička Iveta. Auta v některých úsecích budou muset dál zpomalit až na devadesátku.

Podle dopravního experta Miroslava Charouze je dobře, že se stotřicítka na silnici mezi Olomoucí a Prostějovem nevrátí: „Není to proto, že by někdo chtěl týrat řidiče, aby nemohli sešlápnout víc plyn, když třeba někam spěchají nebo si chtějí si užívat té rychlé jízdy po dálnici. Je to ale samozřejmě dáno bezpečností. Sám se taky někdy rozčiluju, když spěchám, ale musím sebekriticky uznat, že to omezení je opravdu na místě.“

Silnice podle něj i přes nové označení řidičům jízdu stotřicítkou nedovoluje.

„Český řidič bohužel jezdí na limitu, neuznává nějaké omezení. Je to těžké, ale opravdu tady není spěch na místě. Bezpečnost musí vždy hrát prim,“ dodává s tím, že velkým problémem úseku je, že zde chybí odstavné pruhy a řidiči často nevidí za horizont.