Rychlou jízdou na tříkilometrovém úseku mezi Šumperkem a Bludovem ušetříte pouhých 20 vteřin
Nový protiskluzový povrch za 5 milionů korun ani omezení předjíždění nezabránily vážným nehodám mezi Šumperkem a Bludovem. Český rozhlas proto změřil, kolik času tam řidiči ušetří rychlou jízdou. Výsledek překvapil i koordinátora BESIPu Miroslava Charouze.
„Začali jsme na okružní křižovatce, nebudeme překračovat tu sedmdesátku,“ říká při první cestě Charouz, kdy dodržoval doporučenou rychlost. Po zpáteční cestě jel klasickou devadesátkou. Rozdíl na tříkilometrovém úseku byl zhruba dvacet vteřin.
Silnice mezi Šumperkem a Bludovem patří mezi nebezpečné úseky českých silnic. Záchranářský vrtulník tam přistával naposled v březnu. Tragickým nehodám nezabránil speciální protiskluzový povrch za 5 milionů korun ani omezení předjíždění. Plánovaný obchvat se začne stavět nejdříve v roce 2018. Policisté i koordinátoři Bezpečnosti silničního provozu jsou bezradní. Na vině jsou totiž neukáznění a bezohlední řidiči.
Dosavadní nehody jsou podle Charouze zaviněné jen neopatrností řidičů. BESIP ani policisté už nemají způsob, jak by zvýšili bezpečnost.
„Nehody souvisely s vysokou rychlostí, lesní zvěří a nesprávným předjížděním v jízdních pruzích,“ potvrdila to i policejní mluvčí Ivana Paroulková.
Policisté můžou podle ní celý úsek znovu prozkoumat, pokud dojde k další smrtelné nehodě. Jinak jim nezbývá, než apelovat na řidiče, aby zdánlivě přehlednou silnici nepodceňovali.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Deset let trvalo, než jsem se s tím vyrovnala.‘ Karlu Charvátovou ve vězení znásilnil příslušník SNB
-
Spát na vesmírné stanici není jako na Zemi. Mikrogravitace vše mění, popisuje astronaut Vittori
-
Ve finální nominaci na mistrovství světa chybí Vrána, Nosek nebo Ticháček. Tým posílí Kämpf z Toronta
-
Ukrajinci prožívají třetí pravoslavné Velikonoce ve válečných podmínkách. Modlí se, aby válka skončila