S téměř půlročním předstihem dělníci dokončili stavbu severního obchvatu Prostějova

25. listopad 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Obchvat Otrokovice D55 - část mezi Otrokovicemi a Napajedly

Řidiči kamionů i osobních aut mířících od Konice k dálnici D46 do Brna nebo Olomouce a opačným směrem už nemusí projíždět přes centrum Prostějova. Využít můžou nový severní obchvat. V provozu je od středy. Investorem stavby byl Olomoucký kraj, většinu nákladů pokryla dotace z evropských fondů.

„Poslední návštěvy Prostějova v posledních měsících vždy souvisely s nějakou dopravní zácpou, která řidiče zdržovala a otravovala,“ popsal dopravní problémy Prostějova náměstek hejtmana Olomouckého kraje Michal Zácha (ODS).  Městu se teď díky otevření kompletně dokončeného severního obchvatu výrazně uleví.

„Severní obchvat je velmi důležitá stavba pro Prostějov a obyvatele z hlediska zatížení dopravy. Všichni dobře víme, že Prostějov byl zatížen tranzitní dopravou a severní obchvat je první součástí té nápravy,“ uvedl Jiří Rozehnal (ANO), náměstek prostějovského primátora.

Čtyři kilometry nově postavených silnic stavební firmy odevzdaly s pětiměsíčním předstihem. Stavba vyšla na více než 400 milionů korun. Vedení Prostějova teď plánuje další navazující úsek městského okruhu.

„Připravujeme takzvaný severozápadní kvadrant, který naváže na stávající kruhový objezd, kde končí severní obchvat. A měl by pokračovat směrem na obec Mostkovice, tak bychom tu dopravu od Žďáru nad Sázavou, případně Blanska nebo Boskovic odchytávali už na tom začátku a posílali na obchvat a D46,“ dodal náměstek.

Získat na další úsek peníze ale nemusí být snadné. „Olomoucký kraj je rozlehlý, máme velký deficit vůči našim vlastním komunikacím. Takže Asociace krajů ČR určitě bude apelovat, aby ministerstvo dopravy neboli Státní fond dopravní infrastruktury na ty silnice nižší třídy alokovalo více peněz. Nejen nové stavby teď budou na prvním místě,“ uzavřel Michal Zácha.

Spustit audio