S trasováním v call centrech vypomáhají hasiči, úředníci, studenti i dobrovolníci

10. únor 2021

Každý všední den, o víkendu i ve svátcích dochází do call center hygienických stanic v Olomouckém kraji někteří hasiči, úředníci nebo studenti. Jejich úkolem je pomáhat hygienikům s trasováním koronaviru. My vás teď do jednoho call centra vezmeme.

Trasovací call centrum olomoucké hygienické stanice

Ťukání klávesnic, šum desítek telefonických hovorů a vůně kávy. To je atmosféra, která denně i více než deset hodin vládne ve dvou místnostech call centra na olomoucké hygienické stanici. Pomocníci hygieniků tu pracují především pod vedením Barbory Hanákové. „To množství pozitivních je stále na vysoké úrovni. Díky pomocníkům se nám daří trasovat tím způsobem, že mám 97 procent vyřešených případů do 24 hodin. Nejhorší období bylo kolem Vánoc a po svátcích, kdy spousta lidí chodila na antigenní testy,“ popisuje Hanáková.

Denně teď operátoři musí obvolat 400-600 pozitivních pacientů. Jen za leden v celém kraji zaznamenali více než 13 tisíc těchto hovorů.

Profesionání hasička Silvie Brabená dochází vypomáhat hygienikům do call centra už od listopadu. Silvie pracovala 14 let na operačním středisku hasičů, a tak se jí tyto zkušenosti dobře hodí. „Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje vyčlenil zhruba 27 příslušníků na celý kraj. Na olomoucký okres chodí 10 příslušníků,“ přibližuje hasička.

Když jde vše hladce a kontakt spolupracuje, trvá jeden hovor operátorům 20 minut. Výjimkou ale nejsou ani hodinové hovory. Hana Vykydalová je referentkou krajského úřadu a vypomáhat tu chodí 2-3 týdně. „Lidé na hovor čekají. Díky tomu hovoru získávají potřebné informace o tom, jak mají dál postupovat,“ říká Vykydalová.

Dobrovolníci měli v call centrech v Olomouckém kraji původně pomáhat do konce února. Už teď je ale jasné, že většina z nich sem bude docházet i nadále. „Jsme rádi, že je tady máme,“ s uznáním hodnotí jejich práci Barbora Hanáková.

autor: kra
Spustit audio