Silničáři na Olomoucku se připravují na zimu. Letos jim na údržbu přibudou desítky kilometrů navíc

02785954.jpeg
02785954.jpeg
Olomoučtí silničáři se připravují na příchod zimy. Opravují techniku a do skladů navážejí tuny soli a kamenné drti. Potřebovat je letos budou ale víc než v předcházejících letech.

Do správy silničářů Olomouckého kraje totiž přibudou čtyři nové obce, které se nařízením vlády od ledna vyčlení z vojenského prostoru Libavá a nově budou fungovat samostatně.

Jiří Ohneiser dojíždí z Města Libavá denně do zaměstnání do 20 km vzdáleného Šternberka. Sjet přitom musí téměř 300 výškových metrů. Doteď se tady o údržbu cest starala a ráda a on tak v zimě často do práce ani nedorazil.

„Armáda to většinou dvakrát projela, aby se neřeklo, že nic nedělají. Ale že by se nějak speciálně starali, to vůbec. Doufám, že teď už to bude, jak má být,“ vysvětluje.

Olomoučtí silničáři se na údržbu dalších desítek km cest v náročném terénu už připravili. Přijali šest nových lidí a nakoupili také potřebnou techniku.

„Co se týká nákupu strojů, tak jsme koupili dva sypače, které jsou hrazené z investičních prostředků. Jeden bude většinově na Libavé na těch nových silnicích a druhý posílí okruh, který bude zahrnovat část předávaných silnic Libavé na Potštátsku,“ říká ředitel olomoucké Správy a údržby silnic Drahomír Babnič.

Plné jsou už i sklady s posypovým materiálem. Prvních 300 tun soli by cestářům mohlo vydržet do vánoc. Konkrétně na Libavsko budou posypové vozy vyjíždět ze Šternberka.

Podle sociálně demokratického hejtmana Olomouckého kraje Jiřího Rozbořila hejtmanství už kvůli Libavé posílilo rozpočet silničářů o dalších 6 milionů korun: „Všude žijí lidé a musíme se o ně postarat. Počítám s tím, že Olomoucký kraj bude nápomocen tak, aby tam ti lidi komfortně žili.“

Libavá je v současnosti druhý největší vojenský prostor v Česku. Od ledna příštího roku se rozhodnutím vlády její rozloha zmenší zhruba o třetinu.