Skončila rekonstrukce železniční trati od Břeclavi po hranici se Slovenskem.
Po železniční trati z Břeclavi po státní hranici se Slovenskem se od včerejška oficiálně jezdí rychleji a pohodlněji. Právě včera tam totiž byla slavnostně ukončena takzvaná optimalizace.
Bezmála 9 kilometrů dlouhý úsek vedoucí přes Lanžhot až ke slovenským hranicím není žádným tuctovým kouskem tratě. Patří totiž ke čtvrtému panevropskému koridoru linoucímu se z Berlína přes Prahu, Brno, Břeclav a pak Vídeň či Bratislavu až do Budapešti a je velmi významný, zdůrazňuje Petr Kuchár, generální ředitel společnosti Subtera , která je hlavním zhotovitelem optimalizace úseku Břeclav - státní hranice: " Je to historicky velmi důležitý koridor a v dobách roku 1990 nebo 1991, když se zvažovalo, jestli se Česká republika bude účastnit výstavby a rekonstrukce koridorů, jestli na to uvolní miliardy, tak si myslím, že je to šťastné rozhodnutí. V opačném případě bychom zůstali mimo civilizovanou Evropu."
Na těchto tratích se bude jezdit minimálně 160 km/hodinu. Kromě zrychlení a zkapacitnění přepravy by se mělo zvýšit pohodlí cestujících. V neposlední řadě se také jedná o konkurenci pro silniční dopravu.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Írán po smrti prezidenta čekají předčasné volby. Režim se může ještě utužit, říká expert Tureček
-
Příběh Roberta Kaliňáka: z politického důchodce ve vazbě se během dvou let stal zastupujícím premiérem
-
‚Syna jsem našla ležet zbitého na toaletách.‘ Když škola říká, že šikanu nemá, je to začátek problému
-
‚Zvažovali se i hroši.‘ Moravskoslezský kraj jedná o rezervaci zvířat na Bakalových pozemcích u Karviné