Vracení nevhodných dárků pro vás nemusí být problém. Jak na to?

9. leden 2023

Aby vracení nevhodných dárků (nejen) na Vánoce nebylo obtížným procesem, je dobré znát možné postupy. Téma jsme otevřeli v pořadu Dobrá rada s mluvčím České obchodní inspekce Jiřím Fröhlichem.

Jiné podmínky pro vracení zboží platí při nákupu přes internet, v e-shopu, a jiná pravidla jsou stanovena při nákupu v kamenném obchodě. Hlavní rozdíl je v tom, že v případě zboží zakoupeného v klasické prodejně nejsou prodejci povinni umožnit vrácení zboží, nebo výměnu za jiné. Kupujete-li přes e-shop, máte právo na vrácení zboží do čtrnácti dnů. Na vše ale musíte mít vystavenu kupní smlouvu, fakturu či účtenku. 

Jak dotyčnému e-shopu oznámit, že zboží chceme vrátit? Jak to zabalit a kdo zaplatí poštovné? Jaká pravidla platí v případě reklamací? Jak proběhne vrácení peněz? Existují výjimky, kdy tímhle způsobem od smlouvy odstoupit nemůžeme? Jak řešit případné spory, kdo nám s nimi pomůže a kde najít informace např. o tzv. podvodných e-shopech?

Poslechněte si více v Dobré radě s mluvčím  České obchodní inspekce Jiřím Fröhlichem.

Spustit audio