Východní obchvat Olomouce možná přinese lidem úlevu už za šest let

24. leden 2016

Holice, Hodolany, Bělidla, Pavlovičky, Chválkovice a Týneček - olomoucké městské části už roky trápí tranzitní doprava. Jejich obyvatelům by se mohlo ulevit v roce 2022. Ředitelství silnic a dálnic totiž plánuje po mnoha letech příprav v tomto roce otevřít východní obchvat Olomouce.

„Myslím si, že přes Hodolany je to hrozné projíždět. Je to katastrofa. Je to ucpané,“ myslí si pan Pavel, který bydlí v Hodolanech. Lidem tam pod okny proudí denně tisíce aut.

A za pravdu mu dává i Zdeněk, který přetíženou dopravu vnímá každý den při cestě do práce: „Zatím bydlím v Droždíně a když to vezmu po Chválkovické, tak je to strašné každé ráno. Tam by to ulehčit mohlo.“

Východní obchvat Olomouce bude mít víc než sedm kilometrů a ve směru od Přerova bude začínat u Vsiska, místní části Velkého Týnce.

„Uleví se lidem, kteří tam bohužel musí bydlet. Uvědomme si, že jsou tam školy, školky. I když nejsou přímo u silnice, ale je tam spousta lidí, kteří si zaslouží čisté životní prostředí. Kamiony, které tam dnes jezdí, tam opravdu nepatří,“ říká odborník na dopravu Miroslav Charouz. A jaký je podle něj přínos obchvatu?

„Je naprosto jednoznačný. Extrémní odlehčení oblasti Pavloviček. To znamená úleva od celodenní transitní dopravy, mimo Pavloviček a Hodolan, kde dnes projíždí tisíce aut a je to tam nebezpečné,“ dodává.

Ředitelství silnic a dálnic začalo s přípravou obchvatu před rokem. Řada kroků ještě zbývá.

„Po získání územního rozhodnutí a kladného stanoviska vlivu stavby na životní prostředí, musíme vykoupit všechny potřebné pozemky a věcná břemena. Až po získání posledního pozemku můžeme požádat o vydání stavebního povolení. Rok 2022 je doba, kdy by ta stavba mohla být hotová,“ uvádí šéf olomoucké krajské správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Stavbu obchvatu v minulosti zbrzdily protesty některých obyvatel i to, že vypadla z prioritních staveb ministerstva dopravy.

autor: tas
Spustit audio