Začíná rekonstrukce vlakové trati z Uničova do Šumperka. Práce potrvají až do konce příštího roku

11. únor 2021

Trpělivostí se ode dneška musí obrnit cestující, kteří jezdí vlakem mezi Šumperkem a Uničovem. Železničáři se totiž v tomto úseku pouštějí do nákladné modernizace trati. Zároveň pokračují s pracemi na železnici z Uničova do Olomouce. Zvýšit se tak má bezpečnost, výhodou bude i rychlejší spojení.

„Dnes je čas drahý, každá minuta je dobrá,“ usmívá se pan Stanislav, který ze Šumperka jezdívá vlakem na svou chalupu v nedalekém Hrabišíně. Modernizaci trati vítá. I když to bude znamenat omezení.

Modernizace trati mezi Šumperkem a Uničovem začíná ve čtvertek. Vlaky tam do konce týdne přes den nahradí autobusy. Na to naváží výluky i v dalších částech trati, s různými obměnami potrvají do podzimu. „Výlukové jízdní řády budou vyvěšeny ve všech dotčených stanicích a zastávkách. K dispozici jsou i na webových stránkách Českých drah,“ říká mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Díky náročné rekonstrukci se podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové rychlost vlaků v úsecích Šumperk Libina a Libina Uničov zvýší až na 100 kilometrů v hodině. „Hlavním cílem je elektrizace a rekonstrukce traťových úseků, což umožní zvýšení traťové rychlosti, zkrácení jízdních dob vlaků, zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících. Železniční přejezdy projdou modernizací a doplní se na nich bezpečnostní prvky,“ popisuje Friebová.

Dělníci zároveň vybudují novou zastávku v Troubelicích, v Libině pak opraví výpravní budovu. Práce navazují na modernizaci trati mezi Uničovem a Olomoucí. Taky v tomto případě se náklady vyšplhají řádově na miliardy korun. „Předpokládané celkové investiční náklady v souvislosti s elektrizací trati v úseku Uničov – Libina jsou vyčísleny na 1,9 miliardy korun a v úseku Libina – Šumperk na 1,6 miliardy korun,“ doplňuje Nela Friebová.

Rekonstrukce železnice potrvá až do konce příštího roku.

Spustit audio