Zástupci Olomouckého kraje podepsali kontrakt s Českými drahami. V regionu přibude přes 20 nových vlaků

Elektrické vlaky budou v Olomouckém kraji provozovat i po roce 2022 České dráhy. Dopravce se dohodl s hejtmanstvím a společně uzavřeli smlouvu na deset let. Týká se sedmi tratí v takzvaném souboru Střed. Součástí kontraktu je i dodávka 27 nových vlakových souprav. Cestující začnou vozit od roku 2023.

„Je to uzavření desetiletého kontraktu, v rámci kterého se ročně najezdí cca 4,2 milionu kilometrů. Nákladová cena, která bude hrazena dopravci, bude cca 957 milionů ročně,“ uvedl náměstek hejtmana Michal Zácha z ODS. Olomoucký kraj podle něj oslovil tři dopravce, nabídku předložily jen České dráhy. „První soupravy budou nasazeny na regionální trať na Uničovsku, která se modernizuje. V loňském roce byla dokončena první etapa, následovat bude další etapa v tomto roce,“ uvedl Zácha.

Smlouva od 1. 1. 2023 naváže na současnou tříletou dohodu s Českými drahami, která platí do konce roku 2022. Součástí kontraktu jsou také téměř tři desítky nových vlakových souprav. „První, čeho si cestující všimne, že vypadají mnohem lépe. Celý plášť e nový, moderní. Uvnitř bude nastaven úplně jiný komfort. Ať už to jsou čalouněná sedadla, jinak umístěné odpadkové koše,“ popisuje vzhled nových vlaků Katřina Suchánková, šéfka krajského koordinátora dopravy. Vlaky budou také vybaveny nejmodernějším evropským zabezpečovacím zařízením. „Samozřejmě je vybaven klimatizací, wi-fi připojením, zásuvkami. Cestující má prostě k dispozici vše, na co je zvyklý z vlaků IC nebo Pendolino,“ dodala Suchánková.

Kromě toho České dráhy v Olomouci v následujících letech vybudují za více než miliardu korun zázemí pro údržbu a opravu souprav. „Samozřejmě vím, že tu bude víc než 20 nových vlaků, tak nemá logiku, abychom je opravovali na druhé straně republiky. Co se týče nových zaměstnanců, můj od had je 50 až 100 nových pracovních míst,“ dodal předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik.

autor: tas
Spustit audio