Lubomír Holzer: Vůbec nejsilnějším muzikoterapeutickým nástrojem je lidský hlas
Říká se mu Šaman. Ve svém specifickém muzikoterapeutickém přístupu pracuje s lidským hlasem, ale také spoustou etnických, lidových a prastarých nástrojů.
Svoji metodu řadí do proudu celostní muzikoterapie. „Člověka a svět vnímám nejen jako matérii, hmotu, ale vnímám i to, že nad námi a v nás je něco nehmotného, co naši existenci přesahuje. Nejen, že to vnímám, ale také to při muzikoterapii používám,“ říká.
Muzikoterapii se speciální pedagog, muzikoterapeut a profesinální hudebník Lubomír Holzer věnuje už 25 let.
„Prošel jsem mnoha žánry, včetně staré hudby i gotiky, tak jsem se seznámil na vlastní uši, na vlastní organismus, na vlastního Lubomíra, že existují i jiné typy ladění, než dnes používáme. Mám na mysli takzvané přirozené ladění. To je další zásadní charakteristika. Používám nástroje a zpívám v tom takzvaně přirozeném ladění,“ vysvětluje.
Jak zní alikvótní a hrdelní zpěv, tibetské misky, bubny a další nástroje, které využívá, si můžete poslechnout v pořadu Přímo z místa, se kterým redaktorka Petra Ševců navštívila Holzerovu muzikoterapeutickou laboratoř.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka