Motivovat děti k učení lze i bez známek a žákovských knížek
Ke školám, které nestaví hodnocení dětí na známkách, ale na zpětné vazbě a principech, že děti se chtějí učit a že každé dítě je jedinečné, patří Scio škola.
„Slovo scio pochází z latiny a znamená ‚vím‘,“ vysvětluje název školy její metodik Filip Dobrovolný. Spolu s ním mluvil o alternativních metodách vzdělávání a hodnocení dětí na základní škole i ředitel olomoucké Scio školy Michal Vodička, který tvrdí: „Děti potřebují k učení rozmanité a motivující prostředí a především přístup, který stojí na myšlence, že hlavním aktérem učení je dítě.“
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.