Motivovat děti k učení lze i bez známek a žákovských knížek
Ke školám, které nestaví hodnocení dětí na známkách, ale na zpětné vazbě a principech, že děti se chtějí učit a že každé dítě je jedinečné, patří Scio škola.
„Slovo scio pochází z latiny a znamená ‚vím‘,“ vysvětluje název školy její metodik Filip Dobrovolný. Spolu s ním mluvil o alternativních metodách vzdělávání a hodnocení dětí na základní škole i ředitel olomoucké Scio školy Michal Vodička, který tvrdí: „Děti potřebují k učení rozmanité a motivující prostředí a především přístup, který stojí na myšlence, že hlavním aktérem učení je dítě.“
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.