Motivovat děti k učení lze i bez známek a žákovských knížek
Ke školám, které nestaví hodnocení dětí na známkách, ale na zpětné vazbě a principech, že děti se chtějí učit a že každé dítě je jedinečné, patří Scio škola.
„Slovo scio pochází z latiny a znamená ‚vím‘,“ vysvětluje název školy její metodik Filip Dobrovolný. Spolu s ním mluvil o alternativních metodách vzdělávání a hodnocení dětí na základní škole i ředitel olomoucké Scio školy Michal Vodička, který tvrdí: „Děti potřebují k učení rozmanité a motivující prostředí a především přístup, který stojí na myšlence, že hlavním aktérem učení je dítě.“
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Děsivá freska válečné krajiny, u které se nepřestávám smát.
Petr Gojda, slovesný dramaturg, Centrum výroby Českého rozhlasu


Osudy dobrého vojáka Švejka KOMPLET
Pro jedny šťastný blb a ignorant, pro druhé vychytralý šašek. Pro nadporučíka Lukáše boží dobytek. Pro jedny ikona totálního odcizení a nihilismu, pro jiné bojovník proti válce, pro další anti světec a antihrdina. Čte Oldřich Kaiser