Motivovat děti k učení lze i bez známek a žákovských knížek
Ke školám, které nestaví hodnocení dětí na známkách, ale na zpětné vazbě a principech, že děti se chtějí učit a že každé dítě je jedinečné, patří Scio škola.
„Slovo scio pochází z latiny a znamená ‚vím‘,“ vysvětluje název školy její metodik Filip Dobrovolný. Spolu s ním mluvil o alternativních metodách vzdělávání a hodnocení dětí na základní škole i ředitel olomoucké Scio školy Michal Vodička, který tvrdí: „Děti potřebují k učení rozmanité a motivující prostředí a především přístup, který stojí na myšlence, že hlavním aktérem učení je dítě.“
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.