Nová cyklostezka by v budoucnu měla propojit Černovír, Štěpánov a obce Štarnov a Bohuňovice
V cykloturistických mapách Olomoucka by měla v následujících letech přibýt další trasa. Povede mimo hlavní silnici a na její stavbě se budou podílet obce Štarnov a Bohuňovice a města Štěpánov a Olomouc. Trasa už získala stavební povolení.
Ve Štarnově je fajn zmrzlina. Rád si tam občas zajedu, ale vždycky když se pak musím vracet po té frekventované cestě, tak z toho mám strach,“ říká o trase mezi Štěpánovem, Štarnovem a Bohuňovicemi Jakub, který do těchto míst pravidelně vyráží z Olomouce na kole. Hlavní silnici by se ale mohl v budoucnu vyhnout díky několikakilometrové cyklostezce, která už má podle starosty Štěpánova Jiřího Šindlera z ANO stavební povolení. „Lidé po tom volali už řádově, řekl bych, 12, 15 let. Bude to jedna z páteřních cyklostezek. Pojede se na kole přímo z Černovíra podél trati,“ uvádí Šindler.
Jde o společný projekt samospráv obcí, přes jejichž katastry má cyklostezka za zhruba sto milionů korun vést. Podmínkou vzniku nové cyklostezky je úspěšná žádost o dotaci. „Cyklostezka má význam pro všechny ty jmenované, takže věřím, že bychom mohli v roce 2023 začít stavět,“ říká Šindler.
„Lidé po tom volali už řádově, řekl bych, 12, 15 let. Bude to jedna z páteřních cyklostezek.“
Starosta Štěpánova Jiří Šindler z ANO
Další cyklostezka je pak v plánu od silnice ze štěpánovské místní části Březce kolem chomoutovského jezera, přes samotný Chomoutov kolem střelnice, parkoviště u vyhledávaných inline stezek až po břeh Moravy u Černovírského mostu. Plánuje ji olomoucké vedení. Je rozdělená na dvě etapy. „Jedna etapa zahrnuje úsek od břehu Moravy u Černovírského mostu po parkoviště in-line stezky Hejčínské louky a dále propojení z Chomoutova z ulice Písečná až k břehům. U této části je velké množství majetkoprávních Vztahů, které je nutné vyřešit,“ zmiňuje mluvčí radnice Michal Folta.
Nutný je i dendrologický průzkum
U další etapy, která zahrnuje zbytek trasy kolem střelnice do Chomoutova a kolem jezera po Březce je podle Folty dokončený dendrologický průzkum, nutný pro žádost o kácení. Jeho povolení může trvat měsíce.
„Co se týká majetkoprávních vztahů, veškeré změny už jsou zapracované v projektu. K podpisu je připravena poslední smlouva s Agenturou ochrany přírody a krajiny ČR. Po další nutné administrativě bude možné zažádat o územní povolení. Samotná výstavba této části přichází v úvahu nejdříve v roce 2024,“ dodává Folta.
Stejný postup se pak týká i zbytku trasy, kde nejsou zatím dořešené zmíněné majetkoprávní vztahy.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Obce u plánované gigafactory jsou rozdělené. Čekají na referendum a výsledky analýz pozemků
-
Bývalý sbormistr jabloneckého dětského sboru Amici, Gaudete! podle soudu zneužil nezletilou dívku
-
Po Martínkovi míří na drahou genovou terapii Míša. Extrémně drahý zákrok jí hradí klinika v USA
-
Rozhovory s lídry do eurovoleb 2024: Jaké priority nabízejí hlavní tváře osmadvaceti stran a hnutí?