Reklamaci jídla nebo pokoje řešte přímo na místě s delegátem, radí cestovní kancelář

28. srpen 2017

Nefunkční klimatizace, pokoj bez výhledu, ale i nevyhovující jídlo, to jsou nejčastější důvody stížností českých turistů na zájezdech do zahraničí. Vyplývá to z aktuálních statistik asociací cestovních kanceláří. Obyvatelé Olomouckého kraje jsou ale v reklamacích zájezdů zatím celkem zdrženliví.

„Pokoj byl jiný, než jak ho prezentovali v cestovní kanceláři,“ popisuje svou letošní dovolenou na jednom z italských ostrovů paní Markéta z Olomouce. Jak se v takovýchto situacích nejlépe zachovat, upřesňuje vedoucí pobočky cestovní kanceláře v centru Olomouce Tereza Dieslová. „Okamžitě žádat o výměnu pokoje nebo řešit na místě s delegátem. Zpětně jim už tady neumíme pomoci,“ říká.

Paní Markétě se reklamace na místě podařila a s jednáním své cestovní kanceláře byla nakonec spokojená: „Nakonec všechno dobře dopadlo. Dostali jsme náhradní pokoj a výlet jako kompenzaci.“

Češi podle údajů Asociace cestovních kanceláří České republiky reklamují v průměru asi půl procenta zájezdů. Letošní čísla z dlouhodobých statistik nevybočují. „Z Olomouckého kraje odjede na dovolenou s cestovními kancelářemi přes 190 tisíc klientů. Většina z nich cestuje do zemí, které důvěrně znají, jako je Chorvatsko a Řecko, a proto je reklamací v tomto kraji méně, než je celostátní průměr,“ uvedl mluvčí asociace Jan Papež.

S reklamací zájezdu pomůže i Sdružení obrany spotřebitelů

Úspěšné reklamace se nejčastěji týkají nefunkční klimatizace, ubytování v jiném než objednaném pokoji nebo jídla. Turisté si ale podle mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Terezy Pickové často stěžují i na nejrůznější banality, které delegáti napravit ani nemůžou: „Klientce vadilo, že se prodávalo méně zmrzliny, než by si představovala, nebo že ručníky nejsou skládané do labutě. Reklamován byl i větší výskyt komárů v kempu.“

Pokud s reklamací klient nepořídí, může se obrátit například na Sdružení obrany spotřebitelů. „Setkáváme se hlavně s reklamacemi na cestovní kanceláře, které zkrachovaly,“ říká předsedkyně sdružení Gerta Mazalová.

Česká obchodní inspekce případy reklamací zájezdů v Olomouckém kraji neeviduje. Inspektoři totiž řeší jen to, jestli cestovní kanceláře reklamace vyřizují správně, podle zákonů.

Spustit audio