SPOTŘEBITELSKÉ- Neuznaná reklamace

23. září 2010

Nakupování na splátky, zboží z druhé ruky či reklamace zboží - to je téma seriálu tohoto týdne. Důležité rady pro spotřebitele nám poskytuje Helena Odstrčilová. Tentokrát si všímá potíží s reklamováním - a dává k tomu konkrétní příklad.

V lednu si pan Novák koupil radio - v srpnu se projevila vada .
Radio reklamoval - byl sepsán relamační protokol s datem a popisem závady(v prodejně musí být po celou dobu pracovník, který reklamace přijímá).
Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů.
Za 3 týdny, na avízo prodejny, si pan Novák přišel pro opravené rádio.
Reklamace nebyla uznána -žádná závada nebyla shledána. Navíc — za neoprávněnou reklamaci účtovala prodejna 350 Kč.

Platit nebo neplatit ?

Samozřejmě neplatíme.
Podle §22 OZ má kupující právo na bezplatná a řádné odstranění vady. V případě, že prodejna nechce radio vydat, ohlásíme stav na ČOI a podáme právní žalobu o vydání věci.

V případě,že reklamace není uznána a věc nám vrátí, má spotřebitel nějakou ochranu ?
Věc převezmeme a prodejci oznámíme, že vadu dáme posoudit soudnímu znalci . S posudkem znovu reklamujeme.

Pokud prodejce posudek odmítne musíte se obrátit na soud.
Pozor!
Podle § 589 OZ máte právo na náhradu nutných nákladů vzniklých reklamací( posudek, dopisy, jízdné.)
Proto schovávejte doklady!..

autor: mah
Spustit audio

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.