SPOTŘEBITELSKÉ- Neuznaná reklamace
Nakupování na splátky, zboží z druhé ruky či reklamace zboží - to je téma seriálu tohoto týdne. Důležité rady pro spotřebitele nám poskytuje Helena Odstrčilová. Tentokrát si všímá potíží s reklamováním - a dává k tomu konkrétní příklad.
V lednu si pan Novák koupil radio - v srpnu se projevila vada .
Radio reklamoval - byl sepsán relamační protokol s datem a popisem závady(v prodejně musí být po celou dobu pracovník, který reklamace přijímá).
Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů.
Za 3 týdny, na avízo prodejny, si pan Novák přišel pro opravené rádio.
Reklamace nebyla uznána -žádná závada nebyla shledána.
Navíc — za neoprávněnou reklamaci účtovala prodejna 350 Kč.
Platit nebo neplatit ?
Samozřejmě neplatíme.
Podle §22 OZ má kupující právo na bezplatná a řádné odstranění vady. V případě, že prodejna nechce radio vydat, ohlásíme stav na ČOI a podáme právní žalobu o vydání věci.
V případě,že reklamace není uznána a věc nám vrátí, má spotřebitel nějakou ochranu ?
Věc převezmeme a prodejci oznámíme, že vadu dáme posoudit soudnímu znalci .
S posudkem znovu reklamujeme.
Pokud prodejce posudek odmítne musíte se obrátit na soud.
Pozor!
Podle § 589 OZ máte právo na náhradu nutných nákladů vzniklých reklamací( posudek, dopisy, jízdné.)
Proto schovávejte doklady!..
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.