Turbulence na trhu s energiemi. Jak se v tom vyznat a nenaletět

8. listopad 2021

Velkoobchodní ceny elektřiny a plynu vystoupaly do rekordní výše, některé ceníky dodavatelů zdražují o desítky procent. Kromě dopadu na spotřebitele způsobila situace problémy také některým dodavatelům, domácnosti i drobní podnikatelé zažívají šok nad výší záloh určených dodavatelem poslední instance.

Jak se v celé situaci vyznat? Kdo může pomoci v řešení nového dodavatele lidem, kteří jsou ve vysokém věku, sami a nedokáží pracovat s internetem? Jak se zachovat, když nám byly vyměřeny několikanásobně vyšší zálohy a nemám na zaplacení? Co když nezaplatím? Mohou lidé, kteří se ocitli kvůli vysokým zálohám ve finanční tísni, žádat o podporu státu? Co je to „zastropování záloh“? Jak uzavřít v současné době novou smlouvu a jak vybrat nového dodavatele? Jak podat reklamaci, když nesouhlasím s vyúčtováním energií od dodavatele a jaké povinnosti má dodavatel vůči odběratelům, když se například rozhodne změnit cenu energie?

Hostem Dobré rady byla Marcela Reichelová, předsedkyně Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska.

autor: zos
Spustit audio