Zájem o jízdní kola stoupá. Produkci komplikuje nedostatek součástek
S problémy kvůli zpožděným dodávkám důležitých součástek z Asie se nepotýkají jenom automobilky, ale také výrobci jízdních kol a elektrokol. Produkci kvůli tomu musel částečně omezit třeba závod v Šumperku. Paradoxně v momentě, kdy je i kvůli dopadům koronavirové pandemie poptávka po kolech obrovská.
Obchodní ředitel šumperské společnosti BPS Bicycle Industrial Viktor Čičák prochází halou, kde desítky pracovníků montují nová jízdní kola a elektrokola. Za měsíc jich tu normálně vyrobí 10 až 12 tisíc. Teď je ale produkce až o 20 procent nižší.
„Je to samozřejmě výpadek v dodávkách materiálu, kdy hlavním důvodem jsou částečně uzavřené výrobní podniky klíčových dodavatelů v Asii z důvodu pandemie koronaviru,“ vysvětluje Viktor Čičák s tím, že čekací doba na aktuálně objednané díly je až rok a půl. „Obecně jsou to brzdy, kazety, měniče. Vlastně všechno, co vám na kole umožňuje šlapat, řadit a brzdit,“ přibližuje Čičák.
Na druhé straně přitom na výrobce naléhají prodejci. Zájem o kola a elektrokola je totiž enormní. „Lidé zůstávají v České republice, tím více jezdí na kolech a to pravděpodobně bude ten důvod, proč je vyšší poptávka,“ potvrzuje například Milan Berka z olomoucké pobočky Moolbike.
Někteří prodejci už tak kola začali zdražovat.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Spisovatel Palán: Na plochou Zemi nikdo nevěří. Ve skutečnosti se dělíme na lidi šťastné a nešťastné
-
Desítky tisíc Čechů bez práce. Trumpova cla budou mít rozsáhlý dopad na zaměstnanost, míní ekonom
-
Hold mizejícímu umění zůstat sám sebou. Vítězným snímkem Varů je český dokument o poustevnících
-
Budou, pak nebudou, dosáhnou 20, 50 i 30 procent. Jak se vyvíjely debaty o amerických clech na EU