Zájem o jízdní kola stoupá. Produkci komplikuje nedostatek součástek

17. květen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Výroba jízdních kol na Šumpersku

S problémy kvůli zpožděným dodávkám důležitých součástek z Asie se nepotýkají jenom automobilky, ale také výrobci jízdních kol a elektrokol. Produkci kvůli tomu musel částečně omezit třeba závod v Šumperku. Paradoxně v momentě, kdy je i kvůli dopadům koronavirové pandemie poptávka po kolech obrovská.

Obchodní ředitel šumperské společnosti BPS Bicycle Industrial Viktor Čičák prochází halou, kde desítky pracovníků montují nová jízdní kola a elektrokola. Za měsíc jich tu normálně vyrobí 10 až 12 tisíc. Teď je ale produkce až o 20 procent nižší.

„Je to samozřejmě výpadek v dodávkách materiálu, kdy hlavním důvodem jsou částečně uzavřené výrobní podniky klíčových dodavatelů v Asii z důvodu pandemie koronaviru,“ vysvětluje Viktor Čičák s tím, že čekací doba na aktuálně objednané díly je až rok a půl. „Obecně jsou to brzdy, kazety, měniče. Vlastně všechno, co vám na kole umožňuje šlapat, řadit a brzdit,“ přibližuje Čičák.

Na druhé straně přitom na výrobce naléhají prodejci. Zájem o kola a elektrokola je totiž enormní. „Lidé zůstávají v České republice, tím více jezdí na kolech a to pravděpodobně bude ten důvod, proč je vyšší poptávka,“ potvrzuje například Milan Berka z olomoucké pobočky Moolbike.

Někteří prodejci už tak kola začali zdražovat.

Spustit audio