Dialog s tátou ve filmu Dva lidi v zoo jsme oba protrpěli, prozrazuje Kateřina Macháčková
Proslavila ji především role učitelky Marie Králové v seriálu Život na zámku. „My to původně s Tomášem Töpfrem neměli točit, musela jsem se narychlo naučit texty.“ Kdo měl hrát manžele Královy?
Kateřinu Macháčkovou režijně vedly takové osobnosti jako Hynek Bočan, František Filip nebo Otakar Vávra. Ve dvou filmech si zahrála i se svým otcem, hercem a režisérem Miroslavem Macháčkem. „Bylo to ve filmu Vinobraní. To jsme se spolu asi rok neviděli a on se choval jako ten nejstarostlivější táta. Pak jsme spolu ještě měli dialog ve filmu Dva lidi v zoo, a to jsme oba trochu protrpěli. Tátovi rudla pleš,“ vzpomíná herečka.
Jejich vztah byl specifický. „Byli jsme spíš jak dobří známí, ne jako otec s dcerou. Během natáčení jsme byli oba takoví stísnění. On byl ještě víc ve stresu než já. Styděl se ohledně všeho, co se týkalo rodinných věcí, neuměl moc zacházet ani s partnerkami a měl problémy sám se sebou. A tak, když se mi něco povedlo, tak mi řekl, že Vlasta Chramostová říkala, že jsem byla dobrá. Nikdy mi to neřekl přímo, jen takhle opisem. Strašně nechtěl, aby někde byla cítit protekce.“
V divadle už od pěti let
Nejen díky otci, ale i díky otčímovi měla k herectví blízko. Její maminka se podruhé vdala za herce a režiséra Hugo Haase. „Mohla jsem dělat i něco jiného, ale vyrůstala jsem v hereckých domech v Českých Budějovicích a hrát mě bavilo. Pamatuju si na představení O domečku na paloučku, kde jsem hrála intrikána zajíčka Rychlonožku. Říkávám, že to byla moje vrcholná herecká kreace a celý život se snažím hrát tak, jako toho zajíčka,“ směje se.
Jako dítě byla šikovná, na jevišti stála už v pěti letech. „Bylo to v Prodané nevěstě, kdy jsem měla odnést činku. Vždycky se ozval aplaus a tam jsem k tomu už asi přičuchla. Jinak mě vždycky bavila matematika, a to jsem si realizovala v Životě na zámku.“
Život na zámku měl mít jiné obsazení
V úspěšném seriálu hrála profesorku matematiky. „Točili jsme 26 dílů, ale pak se dvakrát přidávalo po 13 dílech. My to původně neměli točit s Tomášem Töpfrem, měla to točit Dagmar Havlová (tehdy Veškrnová – pozn. red.) s Jiřím Bartoškou. Ale oni neměli čas, tak jsme tomu štábu nějak vypadli my,“ usmívá se. „Musela jsem se to narychlo naučit. Vždycky text musím dobře umět dopředu, abych se zbavila trémy. Tomáš si to přečetl v šatně a už to uměl.“
V poslední době se jí daří na divadle, kde jde z role do role. „Zásadní pro mě byl Jan Grossman, ten mě naučil přemýšlet ještě takzvaně za roh.“ Vidět ji můžete v Divadle v Řeznické v monodramatu Jeden německý život, kde hraje více než stoletou sekretářku Goebbelse.
Musel se interiér zámku pro účely natáčení nějak měnit? Mohli na zámku i bydlet? Jak vzpomíná na nedávno zesnulého Jana Kačera, kterého ještě režíroval její otec, ale ona se s ním poprvé setkala teprve před pár měsíci? Co řekla o natáčení seriálu Cirkus Humberto? Poslechněte si v rozhovoru u Alex.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.