Hyperaktivního Matěje Hádka zkrotil dramaťák
Točit začal už během studia na konzervatoři, v inscenaci Sokratův podzim partneřil s Petrem Čepkem.
„Skvěle se o mě staral, dohlížel na mě. Když zjistil, že mi v jedné scéně naservírovali studený točený salám, zařval na celé studio, aby mi to rekvizitáři ohřáli, jinak že nebudeme pokračovat,“ vzpomíná na herecké začátky před kamerou.
Hraje hlavně drsňáky, policajty, chuligány a hajzlíky. Pozvánka na konkurz na hlavní roli do třídílného televizního projektu Jan Hus ho hodně překvapila. Z pěti adeptů nakonec vybrali právě jeho. „Dobrá zkušenost,“ uznává.
Často a rád pracuje s Vladimírem Michálkem. Jestli si myslíte, že si ho režisér vybral poté, co ho viděl v nějakém představení nebo filmu, pletete se.
„Je to můj soused. Jednou mě zastavil na ulici a řekl mi, že mě pozoruje z okna a že by mě rád obsadil do jedné divadelní hry. Řekl jsem mu, že se mi nechce. A on hned dodal, že je to škoda, protože se mnou chtěl zároveň dělat i film,“ směje se Matěj Hádek. Plácli si a oba projekty nakonec vznikly.
Doma má Českého lva za skvělý film Kobry a užovky. Sošku získal i jeho mladší bratr Kryštof. Natáčení si užívali, měli na sebe čas. „Bylo to jako zamlada. Brácha už má rodinu, vídáme se málo.“
Matěj Hádek si teď dává pauzu. Natočil se Zdeňkem Troškou komedii Strašidla, kde si zahrál divadelního režiséra. Na další nabídky čeká. „Žiju sám, neplatím hypotéku, čas si organizuju sám. A beru jen to, co mě opravdu zajímá,“ dodává.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.