Původně jsem se měl jmenovat Metoděj, ale babičky to našim rozmluvily, říká Matěj Štrunc
Je hercem, muzikantem, cestovatelem i básníkem. V Moravském divadle zkouší hlavní mužskou roli v Manon Lescaut, vydal album Lidověk s moderními úpravami lidovek.
Rodiče Matěje Metoděje Štrunce hrají na cimbál a housle mj. v doprovodné skupině sourozenců Ulrychových Javory, sám se ale rozhodl, že půjde raději studovat herectví.
Přestože má folkrockovou kapelu, myšlenku zpracovat k obrazu svému tradiční lidovky se rozhodl realizovat jako sólový projekt. „Výrazně mi jako producent pomáhal Thom Artway, prostě dva Moraváci se potkali v Praze,“ usmívá se.
Nabídku zahrát si v Olomouci v Manon Lescaut přijal i kvůli hudbě Karla Plíhala, který ji před 30 lety napsal pro ostravskou scénu a teď nově ožije v Moravském divadle.
Kromě hudby a herectví jsme stačili s Matějem Metodějem Štruncem probrat i cestování, a pokud byste chtěli vědět, co je to Okibara, pusťte si celý náš rozhovor.
A ještě připomínám, že o albu Lidověk jsme si povídali také v Rockli ČRo Olomouc, kterou si můžete poslechnout zde.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.