Původně jsem se měl jmenovat Metoděj, ale babičky to našim rozmluvily, říká Matěj Štrunc

Je hercem, muzikantem, cestovatelem i básníkem. V Moravském divadle zkouší hlavní mužskou roli v Manon Lescaut, vydal album Lidověk s moderními úpravami lidovek.

Rodiče Matěje Metoděje Štrunce hrají na cimbál a housle mj. v doprovodné skupině sourozenců Ulrychových Javory, sám se ale rozhodl, že půjde raději studovat herectví. 

Přestože má folkrockovou kapelu, myšlenku zpracovat k obrazu svému tradiční lidovky se rozhodl realizovat jako sólový projekt. „Výrazně mi jako producent pomáhal Thom Artway, prostě dva Moraváci se potkali v Praze,“ usmívá se.

Nabídku zahrát si v Olomouci v Manon Lescaut přijal i kvůli hudbě Karla Plíhala, který ji před 30 lety napsal pro ostravskou scénu a teď nově ožije v Moravském divadle.

Kromě hudby a herectví jsme stačili s Matějem Metodějem Štruncem probrat i cestování, a pokud byste chtěli vědět, co je to Okibara, pusťte si celý náš rozhovor.

A ještě připomínám, že o albu Lidověk jsme si povídali také v Rockli ČRo Olomouc, kterou si můžete poslechnout zde.

Spustit audio

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    E-shop Českého rozhlasu

    Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí

    Karin Lednická, spisovatelka

    kostel_2100x1400.jpg

    Šikmý kostel 3

    Koupit

    Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.