Původně jsem se měl jmenovat Metoděj, ale babičky to našim rozmluvily, říká Matěj Štrunc

Původně jsem se měl jmenovat Metoděj, ale babičky to našim rozmluvily, říká Matěj Štrunc
Je hercem, muzikantem, cestovatelem i básníkem. V Moravském divadle zkouší hlavní mužskou roli v Manon Lescaut, vydal album Lidověk s moderními úpravami lidovek.
Rodiče Matěje Metoděje Štrunce hrají na cimbál a housle mj. v doprovodné skupině sourozenců Ulrychových Javory, sám se ale rozhodl, že půjde raději studovat herectví.
Přestože má folkrockovou kapelu, myšlenku zpracovat k obrazu svému tradiční lidovky se rozhodl realizovat jako sólový projekt. „Výrazně mi jako producent pomáhal Thom Artway, prostě dva Moraváci se potkali v Praze,“ usmívá se.
Nabídku zahrát si v Olomouci v Manon Lescaut přijal i kvůli hudbě Karla Plíhala, který ji před 30 lety napsal pro ostravskou scénu a teď nově ožije v Moravském divadle.
Kromě hudby a herectví jsme stačili s Matějem Metodějem Štruncem probrat i cestování, a pokud byste chtěli vědět, co je to Okibara, pusťte si celý náš rozhovor.
A ještě připomínám, že o albu Lidověk jsme si povídali také v Rockli ČRo Olomouc, kterou si můžete poslechnout zde.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.