Původně jsem se měl jmenovat Metoděj, ale babičky to našim rozmluvily, říká Matěj Štrunc
Je hercem, muzikantem, cestovatelem i básníkem. V Moravském divadle zkouší hlavní mužskou roli v Manon Lescaut, vydal album Lidověk s moderními úpravami lidovek.
Rodiče Matěje Metoděje Štrunce hrají na cimbál a housle mj. v doprovodné skupině sourozenců Ulrychových Javory, sám se ale rozhodl, že půjde raději studovat herectví.
Přestože má folkrockovou kapelu, myšlenku zpracovat k obrazu svému tradiční lidovky se rozhodl realizovat jako sólový projekt. „Výrazně mi jako producent pomáhal Thom Artway, prostě dva Moraváci se potkali v Praze,“ usmívá se.
Nabídku zahrát si v Olomouci v Manon Lescaut přijal i kvůli hudbě Karla Plíhala, který ji před 30 lety napsal pro ostravskou scénu a teď nově ožije v Moravském divadle.
Kromě hudby a herectví jsme stačili s Matějem Metodějem Štruncem probrat i cestování, a pokud byste chtěli vědět, co je to Okibara, pusťte si celý náš rozhovor.
A ještě připomínám, že o albu Lidověk jsme si povídali také v Rockli ČRo Olomouc, kterou si můžete poslechnout zde.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
S hereckými hvězdami poznejte tajemství textu starého dva tisíce let
Ondřej Kepka, režisér a moderátor


O věrné lásce statečného Chairea a sličné Kallirhoy
Román byl napsán pravděpodobně už v prvním století našeho letopočtu a možná dokonce i dříve. Jde o první dochovaný milostný a zároveň i dobrodružný román nejenom antického, ale vůbec evropského písemnictví.