Už může na koleje. Restaurátoři dokončili renovaci historického rychlovlaku Slovenská strela
Po dvou a půl letech končí renovace legendárního rychlovlaku Slovenská strela. Úspěšně už má za sebou i závěrečnou technicko-bezpečnostní zkoušku. Se zjištěním, že se parametry slavné motorové soupravy shodují s těmi z roku 1936, kdy ji kopřivnická Tatra vyrobila pro tehdejší Československé dráhy.
„Drážní komisař konstatoval plnou technickou způsobilost vozidla a díky tomu může drážní úřad vystavit osvědčení, že Slovenská strela je plně způsobilá k provozu na kolejích. Díky tomu, je možný její přesun do nově vybudovaného pavilonu muzea v Kopřivnici. Předpokládáme, že k přesunu dojde v druhé polovině příštího týdne,“ informoval mluvčí firmy Tatra truck Andrej Čírtek.
Renovace Slovenské strely stála včetně stavby nového depozitáře v Kopřivnici 118 milionů korun, z toho téměř 80 milionů tvoří dotace z Evropské unie.
Související
-
Restaurátoři v Přerově dokončují renovaci legendárního rychlovlaku Slovenská strela
Restaurování historického rychlovlaku Slovenská strela míří do finále. Jedná se o památkově chráněný jediný dochovaný vůz kopřivnické Tatry z roku 1936.
-
V Kopřivnici začne stavba depozitáře pro Slovenskou strelu
Stavba depozitáře, v němž bude po rekonstrukci umístěn legendární železniční vůz Slovenská strela, začne v Kopřivnici počátkem října. Hotovo má být za rok.
-
V Přerově a Hranicích renovují legendární rychlovlak Slovenská strela
První československý rychlovlak Slovenská strela jezdil od roku 1936 na trati Bratislava – Praha. Jediný dochovaný exemplář stál po desetiletí v muzeu kopřivnické Tatry.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Téměř 134 milionů korun na účtech. Policie prošetřuje výdělky léčitele a vůdce kutnohorské sekty
-
Energetika je strategie. Konec fosilních paliv změní strukturu moci, říká náměstkyně norského ministra
-
Lipavský míří za pravou rukou Orbána. ‚Snaha ukázat kontrast v postoji k ruské agresi,‘ míní expertka
-
Migrace Čechy pálí, všímá si novinářka. V paktu jsou podle ní kvóty i výjimka