Líbí se mi věci, které na oko vypadají, že jsou udělány rychle a přitom mají hloubku, říká keramička z Uničova
Tvrdí o sobě, že je detailista, což je prý deviza a problém zároveň. „Neumím dělat věci rychle a zkratkovitě,“ vysvětluje Dagmar Mathonová.
Ateliér má Dagmar Mathonová v Uničově, odkud pochází. „Mám tam hodně přátel, kteří tvoří a něco dělají. Jsme v kontaktu s výtvarnou skupinou Octopus z Rýmařova.“ Často vystavuje třeba s fotografem Antonínem Mikšíkem.
Keramika je podle ní jako gramofonová deska. Má rotační tvar, jsou tam podobné rýhy jako na desce. Můžeme z ní snímat zvuk. „Proto mám potřebu se těch věcí dotýkat, i na výstavách. Je v nich zaznamenáno, co se dělo a ozývalo při jejich vzniku.“
„Mám problém říct ne. Vždycky jsem se snažila najít svoji formu, nedělat nic, co by bylo proti mému přesvědčení,“ říká známá keramička a dodává, že časem si mohla dovolit dělat svobodně svoje věci. „Našly si dokonce víc zákazníků.“
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.