Natáčení je o důvěře, která se vypěstuje. Chce to čas a trpělivost, říká Libuše Rudinská

Tři roky pracovala dokumentaristka na filmu Na tělo o fotografovi Jindřichu Štreitovi. „Chtěla jsem ho ukázat jako křehkého zranitelného člověka,“ zamýšlí se.

Jindřich Štreit učil Libuši Rudinskou na FAMU. „Studenti k němu jezdívali i domů, to se mi moc líbilo,“ vzpomíná.

O skvělém moravském fotografovi už vznikla celá řada filmů, ona ten svůj chtěla samozřejmě udělat jinak. „Podle mě je nepřekonatelný dokument Jana Špáty. Ale od jeho uvedení uběhlo hodně času, všechno se změnilo. Jindrovi není pětačtyřicet jako tenkrát, ale dvaasedmdesát. Změnila se společnost, prostředí, mění se umění,“ vysvětluje režisérka.

Jindřich Štreit

Vznikl tak snímek, který představuje „obyčejný svět neobyčejného muže“ a na kterém si Jindřich Štreit cení hlavně toho, že je v něm zachycený i jeho vztah se ženou Agnes, která doposud všechna natáčení striktně odmítala. „Podle mě je to film o Agnes,“ řekl na tiskové konferenci v Olomouci.

autor: voj
Spustit audio