Natáčení je o důvěře, která se vypěstuje. Chce to čas a trpělivost, říká Libuše Rudinská
Tři roky pracovala dokumentaristka na filmu Na tělo o fotografovi Jindřichu Štreitovi. „Chtěla jsem ho ukázat jako křehkého zranitelného člověka,“ zamýšlí se.
Jindřich Štreit učil Libuši Rudinskou na FAMU. „Studenti k němu jezdívali i domů, to se mi moc líbilo,“ vzpomíná.
O skvělém moravském fotografovi už vznikla celá řada filmů, ona ten svůj chtěla samozřejmě udělat jinak. „Podle mě je nepřekonatelný dokument Jana Špáty. Ale od jeho uvedení uběhlo hodně času, všechno se změnilo. Jindrovi není pětačtyřicet jako tenkrát, ale dvaasedmdesát. Změnila se společnost, prostředí, mění se umění,“ vysvětluje režisérka.
Vznikl tak snímek, který představuje „obyčejný svět neobyčejného muže“ a na kterém si Jindřich Štreit cení hlavně toho, že je v něm zachycený i jeho vztah se ženou Agnes, která doposud všechna natáčení striktně odmítala. „Podle mě je to film o Agnes,“ řekl na tiskové konferenci v Olomouci.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.