Občas se stane, že mě učitelé vyvolají, směje se asistentka pedagoga Martina Svatošová

Na „Štursovce“ - olomoucké Střední odborné škole obchodu a služeb pomáhá s výukou dvěma studentům, kteří se chtějí stát kuchaři. Jeden má poruchu autistického spektra, druhý je po úrazu. Sedí s nimi v lavici, takže dokonale splývá s třídou. Doprovází je i na praxi do školní jídelny.

„V lavici s nimi jsem proto, abych mohla zachytit jejich zaváhání, hned vzít papír a tužku a vysvětlit to, co se jim nepodařilo napoprvé pochopit,“ vysvětluje Martina Svatošová, vystudovaná učitelka, která řadu let pracovala v komerční sféře.

Gró úspěchu práce asistenta pedagoga jsou podle ní dobře nastavená pravidla. „Dlouze jsme se bavili s rodiči, abych o jejich synovi zjistila co nejvíce informací a abych věděla, co si přejí. Velkou podporu mám u vedení školy a u školní psycholožky,“ dodává. Je jednoznačně pro, aby byli studenti s jakoukoli zvláštní potřebou a jakýmkoli handicapem zařazeni do běžných tříd.

Martina Svatošová je přesvědčená, že asistent pedagoga se tvaruje podle studentů, které má na starosti. Důležité je podle ní vytvořit jim bezpečný prostor, aby dokázali ve škole co nejlépe uspět a naučit se co nejvíce věcí, které neznají. Právě tak můžou být v životě samostatní.

autor: voj
Spustit audio