Vracení nevhodných dárků pro vás nemusí být problém. Chce to ale vědět, jak na to

9. leden 2024

Téma jsme otevřeli v pořadu Dobrá rada s mluvčím České obchodní inspekce Františkem Kotrbou.

Jiné podmínky pro vracení zboží totiž platí při nákupe přes internet, v e-shopu, a jiná pravidla jsou stanovena při nákupu v kamenném obchodě. Hlavní rozdíl je v tom, že v případě zboží zakoupeného v klasické prodejně nejsou prodejci povinni umožnit vrácení zboží, nebo výměnu za jiné. Kupujete-li přes e-shop, máte právo na vrácení zboží do čtrnácti dnů. Na vše ale musíte mít vystavenu kupní smlouvu /fakturu, účtenku/.

Jak dotyčnému e-shopu oznámit, že zboží chceme vrátit? Jak to zabalit a kdo zaplatí poštovné? Jaká pravidla platí v případě reklamací? Jak proběhne vrácení peněz? Existují výjimky, kdy tímhle způsobem od smlouvy odstoupit nemůžeme? Jak řešit případné spory, kdo nám s nimi pomůže a kde najít informace např. o tzv. podvodných e-shopech?

Poslechněte si více v Dobré radě s mluvčím ČOI Františkem Kotrbou.

Pořad Dobrá rada můžete ve vysílání Českého rozhlasu Olomouc poslouchat a ptát se hostů každé úterý od 10:04.

Spustit audio